Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika
Ако се по томе решењу и уграби, да се сагради која пруга, мораће она доцније претрпети метаморфозу, враћањем на колосек од 0:76. Разуме се, да ће то изазвати узалудне издатке, а локомотиве и вагоне изнећемо на добош, _ =
Што се тиче решења под 4), не би се могло имати ништа противу трасирања пруге Чачак — Горњи Милановац — Лајковац, ради сравнења са трасом Ваљзво— Косјериће — Пожега, која је законом предвиђена; али би у томе случају биле потребне студије једновремено по оба правца. | Но питање је, да ли нема за сада пречега посла,
Да ће се међутим ове године приступити грађењу железница Параћин—-дајечар и Београд— Ваљево, то је обмана. -
Да је усвојен колосек од 0:76 и да су задржати за исти већ израђени генерални пројекти, ипак се у овој години не би стигло, да со много уради; јер пре него што се будаком закопа, морају се трасе на терену обележити, потребна техничка документа за експропријацију спремити и сама експропријација по закону пзвршити. |
Но пошто се колосек мења, мора се претходно изменити и траса и цео пројекат, као и нормалије и типови за све радове — а за то треба доста времена.
Да би се свет заварао, може се до душе и у овој години већ почети и са самим грађењем; но то би могло бити само на сасвим лаким партијама трасе, где ову не би било потребно мењати,
Меродавне су међутим тешке партије, као што је н. пр. рампа с једне и друге стране на прузи Параћин — Зајечар за прелаз преко водеделнице. Ту се цела траса мора изменити, а ту су и највећи и најтежи радови,
да грађење и довршење какве пруге, важно је када ће се одпочети и довршити баш ти највећи и најтежи радови, за које треба и највише времена,
Лакше партије баш и да се доцније. отпочну, биће на време готове,
Према обећањима, која су нам преко новина чињена, требало би да су радови доњег строја већ издати; но то није било, а ако се разумно и правилно извршењу посла приступа, неће ни моћи скоре бити.