Žena dvadesetoga veka

Верујте, да је то последњи и најтврђи град разлике.

То није, од свих разлика, она коју бих ја желео задржати. Кад би родом људским управљали Философи, по жељи Платона, и СенСимона, онда би се разлике поделиле у лва реда : оне које подстичу на рад својом дражи, задржале би се, а оне, које покрет омећу препрекама које је човек створио, уништиле бп се. Харем је само сметња, и сметња коју је тешко уништити, а уједно је п страховита и снажна сметња.

Данас он има и једну слабост и једну снагу.

Слабост му је у том што западне идеје почињу продирати и у њега. А снага му је у том што Запад, сам огрезао у окептицизму, није више онако страшан побеђивач какав је био на крају ХУ века. Он је наоружан сваком силом физичком, али је изгубио силу моралну. Енглези боље могу него ми (Французи) да. проуче преображај жене Индијанке. Ми се тек обавештавамо о преображају жене Мусломанке. Ова су обавештења и спора и непотпуна зато што немамо известилаца. Кад жене наших посланика и наших консула, или простих јевропских путника, уђу у какав ха-