Žena dvadesetoga veka

Ру: => =

БЕОГРАД

|ика Сејомс _ , ЕОСКАО

бена контрола. Био Ет врло дрзак онај који би узео на се да изложи Философеку наставу Университета. Готово сви наставници мисле да. су позвани да буду шефови школа, или апостоли једне школе. Ниједан се не сматра као радник ком је просто поверено да предаје младићима, који су готово још деца, врло мали број догма, које је већина мудрих умова примила, и на којима се темеље наши закони. Ова је служба врло важна, и врло поштована. То је нека врста апостолства, као год и што је служба проповедничка. Она се може, и мора допунити читањем неких изврсних спиба, и добрим лекцијама из психологије и логике. Мени се чини да би наставник, који би се пео више од овога, сам себе смањивао, јер за речи једнога шефа школе, ваљају други слушаоци а не ови од 16 година који су у Липејима, и слобода много шира него што допушта средња. настава. У факултетима и у Колежу де Франс и наставник и ученици имају свет пред собом.

Лекције из философије у Колежима ко у Лицејима садрже лекције морала: психологију, логику, теодицију, морал, и историју ФилосоФије. Само ово набрајање треба да обавести младе наставнике да су онп пре Катихете него Философи. Морал је сабијен у осам или десет лекција. Он треба да се ограничи, колико год се може, да прибере и истави наставу о по-

1

~