Žena dvadesetoga veka

О ПОП О а а

а а 5 га – Б 5 чини да ученик има два војводе, и два наука. Ако је ученик Парижанин, онда је и онај проФесор кога је он слушао у Лицеју, зацело војвода за се. И тако колико је таких школа. толико је и тих војвода. Сада нашем младом ученику Школе Нормалне остаје да бира за којим ће поћи.

А п што би бираог Већ четпри године има како је проучавање Фплософије његова, главна студија. Он зна отаре школе; вна школо нове; он држи да је већ п сам доспео да може бити војвода. И за то он неће да предаје наук, или доктрину Канетову, Левескову, Нурисонову, Вадингтонову својим ђацима, него ће им предавати доктрину своју.

Хтео бих да сам једном главни надзорник свих Лицеја у Француској. Ја бих у њима јамачно нашао неку сличност, јер сви имају један програм, претресен и прописан од вишега савета. Али је то програм питања, а није програм решавања. Сви ће Философи говорити о Богу, пи говориће о њему на пстом месту, али ће сваки говорити о њему на свој начин. Ја не верујем да пма и један безбожник међу нашим наставницима, п уверен сам, ако би се п један десио, да би њега главни надзорници нашли и учинили да сиђе с катедре; али ван извесних грубих одрицања, има система бескрајних равлика које пе може да умотри служ-

мину