Žena dvadesetoga veka

> сл ен у те студије, који на то троши све своје време, и сву своју ревност, на кога пазе марљиве старешине, врло разумне и врло снажне и које његову будућност држе у својим рукама. Не, то је тек један ђак Нормалне Школе у наставном плану које морал је добио много мање места него писање, правопис, земљопис, историја, ит. д. То је малени делић њене наставе, и мали делић њенога живота. Јамачно се он у свом предавању држи упута који му је дан. Ја га хвалим за ту верност и послушност том упуту. А ја бих дрктао кад би он имао жеља да пређе даље. Остаје да. св зна какав је тај упут.

Некад, и не врло давно, то бејаше упут хришћанскога морала. То није био сав Катихизис, јер на прилику догме о вечном осуђењу, о искупу, о очишћењу, могу припадати само откривеној вери. Али ако сав Катихизис и није ту, све оно што се ту садржи подудара се о Катихизисом. Моралист је изостављао неке доктрине, али је за то пространије излагао оне које је задржао.. Тај моралист, узгред да речем, имао је дужност, на другом једном часу у школи пропитати и Катихизис. Ова последња служба била је у неку руку механичка. Он је тражио да се нешто каже на изуст, а други се старао да се то све разуме. Али између тога Катихизиса који се го-

15%