Žena dvadesetoga veka

902

разлози, и разлози осећања. И политички разлози сами самцити довољни су да то не буде. Уништење мираза било би лакше. Ово ношење мпраза, само собом, није толико корисно девојкама колико се чини да јесте. Истина девојка носи мираз, али се момак њиме користи. Брачни обичаји нису пробитачни ни вођевини нити младожењи. Или пре се може рећи да само мужевља власт има неку повластицу, пи та повластица, дајући мужу право да рукује жениним миразом, гради од мпраза само једну корист за мушку страну.

Ја вас разумем, Госпођо, ви нећете да се мираз укине. Ви сте имали свога имања кад сте се удали, и ви хоћете да ваша кћи не прође горе од вас, кад се уда. Она разглашена вредноћа коју показује зет који нема никака имања него се узда само у се, вас ни мало не греје. Ви од истине држите да се ја уздам у оне обичне побуда за брак по љубави, а овамо је читав бездан међу браком оних што немају нигде ништа у земљи где има мираза, и једним ошнтим обичајем кога се сви грађани морају држати, и који преображава све друштвене одношаје. Узалуд ћу ја вама доказивати да би многи газдица, који има педаљ своје земље, која га не може да храни, живео угодно обрађујући веће туђе имање, које би узимао под аренду: ви сте

аса

ин