Žena i socijalizam
у ене
Ае леда вези ти нетавант дни | 14 паљба пи ре ааањађ
44
Аристотело мисли више буржоаски. По његовој „По: литици“, жени треба оставити да слободно бира мужа, алр да му она буде потчињена а да ипак има право „дати му добар савет.“ Тукидит је изнео мишљење које се допада филистрима. Он вели да највећу похвалу заслужује онг супруга о којој се ван куће не говори ни добро ни зло.
При таквим погледима морало је поштовање жена све више опадати. Због страха од пренасељености избегаван је интиман додир са њом, Наступило је неприродно задовољавање полног нагона. Грчке државице беху градови са малом околином, која је могла исхранити само ограничен број становништва. Овај страх од пренасељености побудио је Аристотела да саветује људима уздржавање од жена и вршење полног сношаја са дечацима. Још пре њега, Сократ је обљубу дечака истицао као знак вишег образовања. Најзад, овој неприродној страсти били су наклоњени најчувенији људи Грчке. Поштовање жена спаде на најнижи степен. Било је кућа са проституисаним мушкарцима као год и са женским. У једној таквој друштвеној атмосфери могла је постати Тукидитова изрека, да је жена гора од устремљеног морског таласа, од разбуктале ватре и од дивље планинске бујице. „Ако је Бог жену изумео, ма где он био, нека зна да је он проклети творац овога највећег зла.““
Докле су се људи у Грчкој одавали обљуби дечака, дотле су жене отишле у другу крајност, вршећи полни сношај једна с другом. Ово је било нарочито узело маха код жена на острву Лезбосу, због чега је ова аномалија названа лезбиска љубав, па се тако и данас зове, јер није изумрла и још се одржава. Као главна представница ове љубави била је славна песникиња Сафо, „лезбиски славуј“, која је живела 600 год. пре Христа. Она је својој страсти дала силног израза у својој оди Афродити, коју преклиње:
„Свевишња, која седиш на престолу цвећа,
Лукава кћери Зевсова, од пене створена, Чуј мој глас,
+ Пеол Мећег; Га Гепите Ште.