Žena i socijalizam
58 хришћанство у својим земљама. Утицају жене треба благодарити за прелазак у хришћанство многих моћних личности. Али је хришћанство жену рђаво наградило. У његову се учењу налази исто презирање жене којем уисточњачким религијама. Оно јој заповеда да буде послушна слушкиња своме мужу, и данас [ош мора да му се заветује на послушност пред самим олтаром.
Да видимо како Библија и хришћанство говоре о жени и браку. |
Десет заповести Старога Завета упућене су само човеку. У деветој заповести жена се назива у исто време и служавком и домаћом животињом. Човек се опомиње да не жуди ни за женом свога ближњега, ни за његовим слугом, ни слушкињом, ни волом, ни магарцем, ни за чим што је његовог ближњег. Жена је дакле предмет, један део својине, на који човек нема права, ако је она туђа својина. Исус, који је припадао једној секти најстрожијег аскетизма и уздржљивости,“ одговорио је својим ученицима на питање о браку овако: Ту реч не разуме свако, већ којима је то дано. Јер су неки ушкопљени зато што су такви изашли из утробе материне, неки су ушкопљени зато што су их људи ушкопили; а неки су ушкопљени зато што су сами себе ушкопили ради царства небеског““ Шкопљење је према томе б6огоугодан чин, а одрицање од љубави и брака добро дело.
Павле, који се може у већем степену и од самог Христа назвати оснивачем хришћанства, Павле, који је први овоме учењу дао међународни карактер и ослободио га ограниченог јеврејског сектарства, пише Коринћанима: „О оном што сте ми писали одговарам: за човека је добро да се не дотакне ниједне жене. Али, ради курварства, сваки човек треба да има своју жену и свака жена свога мужа... „Брак је ниско стање; добро је оженити се, још боље не женити се.“ „Живите духовно и одупирите се жељама тела. Тело се заклиње против духа а дух против тела.“ „Они које је Христос придобио
» Мапбесалла : Г'атаоцг Фапз Гћитал ке.
+“ Матеј. Глава 19. Стих Џ, п 12.