Žena
92 ЖЕНА
раззерјед, бгапје, тепџшен, или су уметали варијације (доџбје) на игру или песму (ап.)
АПетапа је озбиљна но не сасвим лагана игра; Соигате је жива али не обесна игра као сћегхо. 54гађапде је достојанствена, изразита игра, а (поџе страсна п разуздана. Загађапде-и су сличне игре Раџапе (подованска игра) и Раззасаона, Сћасопе, Гошгте и Мепџен. Брзе игре су: Споце, Вгапје, Раззерлед, Раззате220. Данас се ове пгре играју: Галоп, чески Рипат, шпањолеки Болеро, талијански Тарантела, ен глеско-шкотска игра матроза (тајејоне Гогцрпре), игре средњег темпа, брзе су ове: аон, боште, са! јагде, псошдоп; мало бржи су данашњи валцери: трамблан, 5сћоТ већ ројка, пољска мазурка, Гапајег, чешка гедоуа (редоваска) а трашак, шкотска есозва15е, раз де рџаШе и пољска ктакомјак. Ројопајве је у средини међу лаганим агађапде и других игара средње брзине. Карактеристичне црте појединих пгара: 1. АПетапа, као један део свите, иде у '/, такту са предударом или у, или '/,. А као игра мења се У Уа У, или 9; такту. Још и данас играју у јужној Немачкој и Швајцарској.
2. Соигапје је такт У, или У, са једним нотама. Код Француза и код Немаца је ватренија него код Талијана.
8. агађапде је или у У, или у 7/, такту почиње на наглашеном делу такта и увек се сврши па другом делу такта. У опће воли други део такта да продужи или помоћу тачке или такта, да трећи део
. ДЕ пр МУ . МЕСА споји н, пр. -/, Р | Пала и Га Састоји се из
ЕН |
два дела од 8—12 тактова. 6
4. Отшие у такту од 8 дела (3/,, 7/, или Пон Уа У Уа а А и Т. д.) изновимо код Баха кад-кад •/, Састоји се пз делова од 8—8 такта, или са крњим тактом или без њега.
5. Раџапце долази са парним тактом ("/, или %/,), дели се па три дела, обично је следила брза пгра, са тактом од три дела.
6. Бсћасоп у '/, ретко #/, такту; њој сродну.
“ Раззасао Па пишу у непарном таку.