Žena
194 __БАБЕЈНЦА
ба. Ми немамо ништа против тога да људи пију доста млека, само ако то они радо чине и ако се тиме не ограничава сувише јако узимање других јела. А то зато што прво не еме нико заборавити да је у млеку 90% воде, а само 10% храњивих сумеса. Свакојако не може се порећи, а ми смо у овом листу то више пута помињали да су у млеку срећно помешане све оне врсте хранива, која су за одржање човечијег тела потребна. Али та велика количина воде у млеку производи у човека засићеност, која није увек у интересу телесне исхране. Зато је најбоље да се млеко пије увек после обеда и онда је довољна једна трећина литра, која се може увек, па баш и при извесном степену ситости, узети. Али ако неко има правце одвратност спрам млека, онда је сасвим нерасудно гонити га да га пије на силу. У таквим случајевима треба са великим стрпљењем пронаћи у каквом би га облику могао пити, да ли вруће или ладно, кисело или слатко, кувано или сирово. Треба знати да јем "некувано млеко добро и да је понекад боље, да га болесник таквог пије ако не може ни у каквом другом облику да га узме, но да га никако и не пије. Да би се млеко у телу брзо и довољно искористило, ваља да се пије само у малим гутљајима. а поред њега увек узети по мало бела леба, било удробљенога или за себе. Лебом се млеко у желутцу раздели и не да му се да се у већим количинама усири и тако отежа варење, а то је нарочито у летње доба и код деце од великог значаја.
На поље, на чист ваздух.
За време хладнијих дана преко зиме често се врше гимнастичка вежбања по школским слушаоницама. По неке школе имају своје нарочите гимнастичке сале, те се у тој прилици може у њима радити, наравно ако су добро почишћене и проветрене. У обичним школским собама или у преправљеним одајама ваља гимнастику сасвим забранити» јер је корист која се по здравље школске деце тражи од гимнастике, у таквим собама много мања, него ли што је штетност по здравље дечје услед прашине и непроветрености тих школских одаја. За то ваља и при благим зимским данима радити гимнастику на пољу, на чистом ваздуху.
“ Л
| | |