Žena

дркву, јер — за Бога! — не сме гром ударити у Божју кућу. | -

То незнање много смета, кад је у питању народно. здравље. Наш свет зна, да здрава стока боље расте Да има више енергије, те је према томе, човек може боље да искористи, али заборавља, да то његово паметно уверење о стоци, вреди још више за — човека.

Зар људи не треба да су здрави

ви могу бити устаоци, могу имати подузетна духа. Они могу „бити истрајни, интензивни у сваком раду. : А болестан> На терету је и себи и својима и __ држави. Не привређује; смета да привређују и они,

који га дворе. Он троши од оног готовог, што његови здрави укућани стеку; он чак троши и више него

| што би трошио да је "здрав. А кад човек све то узме и мете на вагу, онда види, да је питање здравља: питање — народно. поз

До рата се мислило, да је доста, да се о том | питању пише по новинама и по књигама. Да је доста било: рећи свету шта је добро, а шта зло, па се тим свршио задатак. 60

Но то данас није ништа.

_ Данас морамо то питање народног здравља схватити као најважније и метнути га на дневни ред, да се о њему но само говори, него и — учи. Наука о здрављу, мора доћи на прво место. Прво је здравље, па тек онда долази оченаш, земљопис, историја, мате„матика итд. све до асе сит та уо.

Зато се мора наука, како ћемо очувати здравље, хигијена, унети у школу. Она мора постати наставни предмет. Она се мора попети на част да постане наставни предмет пре многих других школских дисцип- | лина, јер — здравље је најпрече, а народно здравље од најважнијих политичких питања.

Та реформа јиколе сад или после мора доћи, то. се разуме. Реформисати се мора почев од забавишта па до универзитета. Но ма какве реформе да се заВеду у школама, свуд без разлике, не сме фалити хигијена као наставни предмет.

ЖЕНА | : 1

УМЕО 5

' Та само здравом човеку се мили рад. Само здра- -