Zenit
МОДЕРНА РЕКЛАМА
У савременом друштву реклама je постала нуждом, Реклама je последица конкуренције. Реклама делује на публику путем непосредног саопштавања јаче пропагандом a још јаче самом сугестијом, За једну рекламу, која јс свесна свога циља, пре свега je потребно, сем јасног познавања становитог материјала, психолошхо познавање ствари. 1. Плакат а) потребно je робу именовати што ce саопштава помоћу текста. б) потребно je робу показати што ce врши помоћу фото-механике, Објашњење: динамички израз датог материјала y речима, мора бити израђен само y једном смислу. Све споредно треба одбацити. Познавање публике пружа јемство, да ће имена и кратке реченице остати y памћењу, док напротив, свако претрпавање речима, само шкоди. Како има да ce распореди текст и како има да ce раздели на плакатском пољу, знаће ce, ако ce води рачуна о самом „читању“ и о ономе како ce чита. Надаље, да ли
се уопште чита или ce распознају само речи, име или фабрика. Боја и форма служе зато, да текст буде читак y потпуној мери т. ј. 1) свако напуштање читкости због боје грешка je. 2) свако напуштањв читкости због ф орме, грешка je. ЗакЉучаК: Свака љупка линија, свака нежност и нијансирање боја, сасвим су опречни сврси рекламе и могу јој само шкодити. Треба знати да je модеран човек (нарочито онај велеградски) преплављен написима и плакатииа. Зато je најцелисходније робу показивати уместо да ce само именује. Потребно je фотографско показивање предмета или његово дејство или обоје заједнотреба да испуни површину плаката или огласа. Рекламирани предмет треба да носи саму фирму или заштитни жиг фабрике. Са својим видним елементима предмет ce утисне y сећање пролазника илн читаоца. За ову сврху мора ce предпоставити фотомеханичка репродукција, свакој мање или више, спретно цртаној или сликаној репродукцији. Предпоставља ce: егсактно магловитом, стварно имитацвји. Несумњиво овим путем има да ce развије модерни платак и модерни оглас: 1) савршена организација читавог текста, боје и форме, све то развијено до потпуне снаге дејства. 2) фотомеханичка репродукција предмета.
A В. С
+ Валериј Јаковљевич Брјусов. Чувени песник руског симболизма умро je y Москви. Ми ћемо о њему донети један есеј из пера нашег сарадника Иље Еренбурга. + Виктор Ковачић. Прошлог месеца умро je y Загребу, једини наш модерни архитекта, васпитан y духу нове уметности и y принципима урбанизмз. На њега je много утрцао чувени архитект Адолф Лос. Није волео Пелцига, можда за то, што није могао сасвим да ra ce ослсбоди.
JO КLЕК REKLAMES РЕКЛАМЕ