Ženski pokret
1622, Marie le Jars de Gournau, усвојеница Монтења, публиковала је: „О једнакости полова“ — „De l'Egalité des Sexes 1673, један доктор на Сорбони, по имену de Labarre, написао је један духовит и победнички панегирик о жени. Имали би још да се наведу револуционарни феминисти М-me Roland u Olympie de Gouges. Ho феминизам je растао нарочито ca покретом идеја које cy претходиле револуцији 1848. Кроз облаке философије Сен-Симона и утопије Кабеа ваљало би потражити прве знаке озбиљне пажње према жени. Године 1847. Кабе је штампао једну од најинтересантнијих брошура, „Жена, њена несрећна судбина у садашњем друштву, њена срећа у заједници." Пошто је оцртао све неправде од којих жена пати, Кабе износи и обичај да се дају мирази, обичај за који он налази да је бедан. Најзад дао нам је једну живу слику о ситуацији жене у заједници. Жалосно је да многи после њега, одобравајући његове идеје, нису имали ни исто поштовање нн исги смисао за правичност према жени. По француском, A. Р. О.
Женска иницијатива у Америци.
Домаћице из Бруклина (предграђе Њујорка) упутиле су Конгресу једну представку, тражећи да жене неудате и оне које немају деце а нису запослене, помажу трипут у недељи онима које су оптерећене многом децом. Без те помоћи, каже се у представци, мајке које су извршиле своју дужност према отаџбини дајући јој потомство, неће бити у стању подизати породицу као пре рата, а због скупоће живота.
Жена на престолу.
И код нас у Европи било је жена које су седеле на престолу, пошто им је династички закон о наслеђу давао на то права. Али интересантно је чути да у Средњој Индији постоји држава у којој може да влада само жена. Прича се за данашњу кнегињу у тој држави да врло добро води јавне послове своје земље и да се чак брине за просвећивање и васпитање својих поданика, што није случај ни са сваким европским владарем. Ово je oпeт један доказ против тврђења да жена нема смисла за политику и јавни живот.
стр. 32
ЖЕН С К И ПOК Р Е Г
БР. 10