Ženski pokret
To само циник или незналица могу да захтевају. Жена која би успела сама и без ичије помоћи да одговори у свему тим дужностима, хтела би нешто физички немогуће, или нешто што би било могуће само кад би дан за њу имао 48 сати. Па ипак постоји један излаз. Кад би жена имала право да каже своју реч у друштву, она би, износећи свој безизлазан положај, тражила остварење новог облика друштва у коме би и тај њен положај постао сношљив. А мушкарац тиме не само што не би ништа изгубио, него би све добио. Јер онда судбину детета не би више одређивали само интереси отаца, него и љубав мајчина. Али не заборавимо да је женин највећи непријатељ сама жена. Навика је један од најглавнијих извора заблуде. Као што се муслиманка не буни против обичаја да велом покрије лице своје, тако се ни њена сестра са Запада не буни против обичаја да у невидљивом, али зато ипак много јачем велу сакрије праву улогу своју. Сразмерно ретке су оне које, слично Ибзеновој Нори, назиру решење своје судбине. Два су пута пред нама. Мислим да избор неће бити тежак, пошто нам се он сам намеће.
Д-р М. Т. Селесковић.
Жена као социјални радник *)
Социјална питања без сумње спадају у најважнија питања данашњега времена. Решавају се бувро у свима културним државама, а нарочито жене са запада показују велики интерес и рад на социјалном пољу. Свугде, где је настојање еманципације дошло до жељеног циља, где је бој за равноправност жене у току или је већ свршен, свагде тамо жене суставно раде на поправљању друштвених прилика. Напротив, тамо где женама одричу права, где се жене саме не мичу, где
*) Предавање у сарајевском Друштву за Просвећивање Жене и ЗаШтиту Њених Права. Прештампано из Народног Јединства.
стр. 72
ЖЕНСКИ ПОКРЕТ
БР. 111.