Ženski pokret

ринског инстинкта развија код матера свесна и одређена љубав према сваком детету понаособ. Ако се заиста утврди да човек не ради земљу само ради себе, него и ради ње, ако он од свог рада на Земљи ужива само интерес, а главница иде природи, могло би се поставити једно питање: да ли се Земља може сматрати као својина човека? Сав грех, који је Гуша учинио, налазио се можда у томе, што се он није задовољио тиме да ради Земљу, и да га она храни, него је хтео и да она буде његова. Као што Иларије није умео да воли људе, Гуша није умео да воли Земљу. Он је био и сувише прост, да би могао појмити, даје главно радити и уживати, а не имати, и сувише некултуран, да би могао оценити вредност рада људског на земљи и разумети: да ништећи људе он убија један део свести земљине. И Иларије и Гуша били су сувише једнострани да би могли сваки за себе успети. Кад би се покушало да се од њих двојице састави један комбинован тип, ми бисмо имали у њему можда слику човека какав he он у будућности бити. Из пепела, који је Пожар Страсти за собом оставио, васкрснуће можда једног дана један феникс, у коме ће бити уједињене и Иларијева и Гушина душа. У њему ће оживети један нов тип човека који he умети бити и човек и део Земље, и који he разумети, да су Земља и човек једно, да се не може волети Земља, а да се у исто време не воли и човек, и да се не може волети човек а да се у исто време не воли и Земља.

Правда Ристић.

O problemu prostitucije

Članek „Jedan moral za ljude i žene“ v 9. in 10- številki ,Z. P.“ se dotika v glavnem vprašanja prostitucije, zato sem dala tudi svojemu članku gorenji naslov. Gospa Milojevičeva je strnila svoja izvajanja v tri poglavitne zahteve, S 1. in 3. zahtevo soglašam popolnoma, a glede točke 2. imam oddvojeno mnenje, zlasti glede tega, da „zakonom donesite obavezu braka". Takšen zakon bi bil po mojem mnenju nasilje. Nočem se spuščati v analizo razlogov, ki govore proti obveznosti zakona

1 и 2

O problemu prostitucije

11