Ženski pokret

модерну проституцију. Треба захтевати да се укину књижице и код женских, и онда смо већ нешто добили у погледу моралне једнакости. Захтевати некаквим законом да се уведу санитетске књижице, то значи силом створити проституцију. Жена је суделовала, суделује и суделоваће подједнако са људима у сваком погледу. Она као мајка примила је на себе најтежу улогу за продужење човечјег рода и зато њу не треба сматрати за недостојну у погледу њених права, која треба да буду подједнака са правима која има мушкарац како у економском, политичком, тако и у моралном погледу. Тајмс енглески лист писао је у своје време: „Кад би француску нацију сачињавале само жене, она би победила цео свет.“ Жена и данас игра удруштву улогу која је једнака мушкој. Узрок све несреће данашњега доба састоји се у ове две речи: „Економска неједнакост“. Уништити њу значи постићи све оно штo ми захтевамо. Данас скоро 70% младића способних, не могу да ступе у брак, само зато што стоје рђаво у материалном погледу. Зато међу свима идејама које су употребљене ради еманциповања друштва у његовим основним принципима треба да стоји на првом месту: Боримо се свим средствима за економску једнакост. — Све друге једнакости, које имамо данас, као политичке, моралне и т. д. само су на хартији и остаће на хартији све донде док постоји економска неједнакост. Уништити економску неједнакост, значи добити праву једнакост, како у политичком тако и у моралном погледу.

Иван Митковић, ст удент

Одговор г. Митковићу.

Г. Митковић налази да падам у контрадикцију у своме чланку Један морал за људе и жене што на једном месту тврдим да омладина треба да ступи у живот љубави у времену од осамнаесте до двадесете године, а на другом као да тврдим да јој устезање од сексуалног живота не шкоди. Није контрадикција, јер сам ја јасно назначила да омладина треба да се уздржава од сексуалног живота, док јој се не створи могућност да оствари везу на основу дубоке природне љубавне страсти. Свакако је мање опасно уздржавати се од тога жи

3 и 4

Узрок моралне неједнакости између људи и жена

97