Ženski pokret
вота него злоупотребљавати га. У опште, кад сам говорила о браку, нисам мислила на форму брака, него на садржину његову, на везу двају младих бића разнога пола у љубавном животу, везу на интенсивном осећању које није тренутно, краткога века, везу којом природа тежи да у спајању различитих супротних енергија да ново биће. Даље, примедба Г. Митковића да се не може законски наметнути брак у доба од осамнаесте до двадесете године, јер има људи који у то доба нису још полно зрели, такође отпада, кад се уочи да сам истакла законски санитетски преглед пре брака. У том случају све абнормално, као и болесно, има се изузети. Трећа примедба: да не треба тражити од мушкараца санитетску књижицу него и од жена укинути, за нас, овакве какви смо данас, не може се усвојити. Кад Г. Митковић, сасвим правилно признаје да има васпитањем тек да се реши ово питање, зашто да друштво не приђе овим привременим мерама у својој заштити. У опште, мој чланак је написан у циљу покретања тога питања, и са тенденцијом да су средства, која предлажем за што скорије његово решење, привремена. Зато сам истакла компетентност стручњака за решавање овога питања. Г. Митковић истиче два важна и најважнија узрока те друштвене несреће: погрешно васпитање и економску неједнакост. Штета је само што се није дуже задржао на њима и изложио њихов каузалитет. (То је, у осталом, ванредно добро изложила Г-ђица Алојзија Штеби у чланку Проблем проституцнје, Женски Покрет, 1922, св. 1—2; на што и овом приликом обраћамо пажњу читаоцима Женског Покрета). Симпатично је што се Г. Митковић као млад човек заинтересовао овим питањем да у јавности каже своје мишљење, и желети је да се још младих људи заинтересује тим питањем.
Милева Б. Милојевић.
„Радуј се благодатна! Господ je с тобом, благословена си ти међу женама“ (Лука 1,28).
Проповед држана на Благовести у цркви Вазнесенској 1922 г. Ове данашње поздравне речи весника небеског, анђела божјег имају велики и двојаки значај.
98
Женски Покрет
3 и 4