Ženski pokret
4.) Уче ли се сексуалној хигиени младићи и девојке? Методи и резултати ? За годину 1924 постављена су ова питања": 1. Да ли се чини што да се жене и девојке упознају са законима и грађанским правима? Методи и резултати? 2. Може ли се научити једном интернационалном идеалу? Како? 3. Је ли. се долазило на идеју да се од школа и школских грађевина учини још кориснија употреба за друштво у опште? 4. Би ли требало да се на университету оснују курсеви који би третирали питања односећа се искључиво на жену као домаће науке, хигиена детета и т. д? Да ли би университетски ауторитети требало да ове сижее поставе на ниво традиционалних ствари? Је ли та идеја нова? Ако није, где, од када, којом приликом и с каквим успехом је уведена у праксу? Као што се види из постављених питања, питању едукације се поклања велика пажња, како оно у истини и заслужује. Ипак, једно морам да приметим. Из саме врсте питања осећа се да у Међународном Савезу не провејава сувише ни дух демократизма, нити је он, по своме расположењу, одвише модеран. С друге стране, крај свега што су питања исцрпна, одговорима се не поклања довољно пажње, јер се нема пред собом довољно времена и понекад се јури тако стрмоглавом брзином, да се човек пита да ли не би било боље да можда само неколико особа кажу своје мишљење како важност теме заслужује, но овако површно што сви кажу своје. У овој секцији нарочито сам приметила да се много више полаже на то чији делегат говори, но на оно што гoвори, не водећи много рачуна о садржини, мисли се много на особу и пажња се указује на сувише неједнак начин, што за једно интеринационално друштво није увек сувише срећан гест. Отуда се десило то, да су дуго говориле особе које још не знају шта је то једна и иста школа за сву децу нације, богату и сироту, које још нису сигурне у ефикасност тога система или особе у чијим је земљама јединствена школа још увек само закон на хартији, а стварно још не постоји, а нису говориле или су говориле врло кратко, представнице нација код којих јединствена школа постоји већ давно, 50 -и стотину година.
7 и 8
Извештај
223