Ženski pokret
нодушни према нашој деци, ако останемо равнодушни према деци чији су родитељи дали живот за ову земљу. Влада и народни посланици треба да знају да се буџет за заштиту деце и младежи не сме смањити, већ напротив да ми тражимо суму која ће омогућити пристојан живот нашој деци, која ћe заштитити нашу омладину од физичке и духовне пропасти Најзад ми поручујемо Влади и Народној Скупштини са овог великог народног збора: Не повећање буџета за подизање апсана и тамница! Не повећање буџета за исхрану полициских паса! већ у првом реду тражимо повећање буџета за исхрану и заштиту деце и младежи! Још једном се обраћам у првом реду вама, мајкама, да питање заштите деце и омладине схватите као озбиљно и актуелно социално питање за чије правилно решење треба да се ангажујете до последњих граница моћи.
Драга Стефановић
ДРЖАВНА ЗАШТИТА ДЕЦЕ И МЛАДЕЖИ
При прегледу стања заштите деце и младежи прећи ћемо у најкраћим потезима законе који о овој заштити говоре, а затим њихову примену или непримену и начин на који се примењују. Ти су закони у главном: Закон о заштити деце и младежи, Грађански Закон и Закон о заштити раденика. Кривични Закон овог пута нећемо узимати у обзир, јер нама је циљ да се деца и младеж заштите и спрече да дођу икад у положај да се на њима примене одредбе тог закона. Закон о заштити деце и младежи донет 27-ХII-21 године у своме првом чланку одређује опсег заштите, прописујући: да ратна сирочад а затим сва деца и младеж без икакве или без довољне заштите уживају државну заштиту и предмет су старања Мининистарства Социјалне Политике. Министарство Социалне Политике има нарочито оделење које изводи ту заштиту у погледу инициативе и директиве а детаљи извођења поверени су обласним и месним заштитама. Овакво уређење имало је да одговори систему деконцентрације као најприближнијем нашим приликама. Месне Установе, говори чл. 15. овог зак., издржаваће се првенствено приносом само-
168
Женски Покрет
4