Ženski pokret

Маркиза-од Aberdeen Temair je свечанo отворила скуп 2 маја. Ona je такође водила и председавала на свима скуповима делегата осим прва два. Она је објаснила намере конференције. Пребачено је женама да не покушавају да раде „еn bloc“, да би се одагнали узроци рата. Изгледа као да оне гледају на то као на ствар која припада политици. Зато је потребно да се објасне женама одговорности индивидуалне и нарочити задатак жене, да се стави у покрет за идеју пацифизма. Затим je Lady Aberdeen представила делегате. Савез Чехословачких Жена није могао да узме учешћа приликом отварања скупа. Госпођа Gordon, потпреседница Међународног Женског Савеза, позвала је жене које имају равноправност, да покушају да дође до искрености у односима разних земаља у сполним пословима. Госпођа d’ Arcis, председница Светског Савеза Жена подвлачи директну одговорност мајке за васпитање људи Она треба да учи децу попуштању и толеранцији. Она захтева ннтернационализам, коме није нужно жртвовати љубав ка отаџбини; она мисли да Светска Лига спасава цео свет. 5. маја је била прва скупштина делегата. Lady Aberdeen je председавала. Предмет је био „Ватитање". Међу говорницима да споменемо на праом месту Г. Santbury председника национа mor удружења школских учитеља, затим Dr. Nikobe генералног секретара Лиге Нација. Први налази за врло потребно учење историје и географије на међународној бази, требало би да се установи узајамна контрола књига које служе за наставу, да не би погрешни подаци проузроковали непријатељство међу нацијама треба учити подмладак на узајамну солидарност народа и довести их до толеранције. Много припомаже томе, као што нам је рекао i Niko-be, размена студената и учитеља. Не само да се хоризонт ученика проширује упоређивањем страних земаља и . отаџбине, него се научи да схвати боље одговорност и понос. Рђаве стране ових размена су релативно мале кад се упореде са оним шта ученик добије од свог у иностранству. Комитет за интелектуални рад стара се да уклони све незгоде. Остали говорници напоменули су нарочито: 1) Да треба укинути и уклопити све што може да пробуди помисао на рат, што се из детинства још развија, као играње војника, и сличне играчке, књиге. 2.) Треба учити подмладак да модерни рат не даје хероје него кукавице. Треба ценити сваку нацију по њеној индивидуалности. 344

Женскп Покрст

Q