Ženski pokret
женама, као матерама и домаћицама. Низ задатака врло важних за породицу и кућу решава се наопако, а низ се уопште и не решава. Глас жена могао би на небројено болесних тачака да укаже. Жене се питају: „да ли то тако мора да буде? људи веле, да мора, јер се нема новаца“. На ту досетљивост људи, гђа Иванић примећује, да људи за решавање важних проблема, немају никад новаца, али за једну ствар имају увек. А та ствар су избори. На изборе људи троше милиарде и не вичу нема се. Али ту није у питању рад, већ власт. Кад комуналне проблеме не буду решавали партијски људи, који стоје на највишим местима управе, примају добре плате и вичу, да се не може оно, што се у целом свету може, већ кад проблеме буду решавали најспособнији комунални политичари и техничари, онда ћe проблеми и бити решени. На тој новој стази, теже и жене да се са људима сретну и да у заједничком послу, поред способности и знања уложе и један максимум своје природне умешности и истрајности. Људи треба већ једном да увиде, да не могу све сами; што се у рату најбоље видело. Жена је показала да може све оно што се гoворило да не може. А колико су жене способне и издржљиве на послу, нека послуже као најбољи доказ, наша хумана удружења жена, која су безброј друштвених проблема решила својом личном иницијативом, Нико тај рад не може порећи, а постигнути резултати су најбоља гаранција за будући рад жене у јавности. И када је већ економска невоља, и против воље човека, развалила врата дома и истерала жену на улицу, у вртлог борбе за живот, зашто онда људи и даље тој дужностима оптерећеној жени ускраћују права која за себе узимају. Зар није принцип демократије, да се сви чланови друштва, како мушки, тако и женски, који раде и сачињавају једну заједницу, питају о свима пословима заједнице? Зар једну жену као мајку не интересује каква ће бити просвета у држави, каква ћe бити правда, хоће ли бити рат или мир итд? Но и поред принципа демократије, у нас има политичких странака, које су противне, да жене учествују у тим питањима. И увек као главни разлог износе један већ олињао аргуменат, како је жена заостала културно према мушкарцу Ти мудраци никад не објаснише, зашто може имати право гласа и последњи чобанин са Копаоника, а не може гa имати једна академски образована жена. Тај чобанин културно није ништа
56
Женскн Покрет
1. и 2.