Ženski pokret

мужу према своме нахођењу. Мајнер пише; „Приврженост, или боље покорност Камчадала је била тако велика, да они признају без гунђања (без протеста) да само њине жене имају све што је од вредности, а њима се дели по мери њихових господарица, ако им што треба. Страбо каже да су у Кантабрији биле кћери једине наследнице родитеља. Чак свадбену спрему браћа добијају од сестара. Тако исто на малабарском приморју, где жене владају, наслеђују кћери. Психолошки је далеко важнија зависност поделе рада, него однос права својине према влади. У опште постоји мишљење да је данашња подела рада постала из тог узрока, што мушки и женски пол имају специфична својства. Beћ у Сократово доба било је мишљења да је за поделу рада одсудна природа полова. Човек је обдарен за послове, који се свршавају ван куће; док је слаба и стидљива жена упућена no Божјој заповести на послове у кући. У прилог наше упоредне историје једнополне владе, ми ћемо показати да Је ово cтapo гледиште погрешно, и да природне способности не одлучују при подели рада међу половима, него само једнополност владе. Јер ми имамо у женским државама тачно исту тенденцу у подели рада, као и у мушкој држави, само у обрнутом смислу, улоге су измењене. Кад влада жена, о на води послове ван куће, а мужу припада као његов задатак рад у кући и брига за породицом. Кад влада човек он каже: жени припада кућа, и тврди да су послови ван куће мушки. Владајући пол био човек, или жена, има тенденцу да упути потчињени пол у кућу и породицу као домене његовога рада. Жене се у овом погледу не разликује ни у колико од људи. Ми видимо то не само код културних, него и код примитивних народа. У Египту је без сумње владала обрнутост у подели рада. Мора бити да је чак у Херодотово доба постојала обрнутост, јер је он писао о ној. Он прича да су жене у Египту, сасвим против обичаја других народа, вршиле мушке послове, водиле трговину, док су људи седели код куће и бринули се за домаћинство. За ово се налази једна потврда у Талмуду, она говори о обрнутој подели рада међу половима, како нам Херодот вели. Тамо се каже: да су деца Израиљева у том упућена да њини људи морају да

126

Женски Покрет

4