Ženski pokret

вољство у украшавању, немају никакав или врло мали утицај пошто због слабе активности не доспевају до поседа и моћи. Вредна, пак, људи се мало интересују за одело, а имају највеће изгледе да присвоје посед и моћ. Њих подражавају други најрадије а њина спољашност постаје типична. Уз наклоност подржавању јавља се притисак одозго за униформисањем. Јер је моћном стало до тога да примени своју моћ на потчињеном полу, и користи се сексуалним добитима са те стране, што је, наравно, дошло као последица занемаривања рада у циљу украшавања тела. Овде има своје порекло утицај на младеж да се униформише. Да је оптерећеност радом и са тим сексуална равнодушност довела дотле да се човек не дотерује и штеди време у том погледу, показује се и модерним чешљањем код људи у мушкој држави. Чешљање носе није допадљиво, али је практично (угодно) Обе ове особине су значајне. Недопадљивост не игра никакву улогу за радног човека, јер је њему мало стало до тога да буде примамљив за други пол у сексуалном погледу. Практичност (угодност) је умесна због уштеде у радном времену. Са практичношћу иде, вероватно, пораст браде, коју људи у апсолутним државама остављају да расте. У Египту је човек стално обријан ; са јачим утицајем жене иде и тенденција да људи брију браду. Вероватно је од утицаја околност што дечачко доба више вреди, кад жена влада, те младалачки мушки тип постаје понова идеал лепоте. Појав тетовирања мушког пола објашњава се тиме, што је владајући пол више оптерећен радом. У Египту је ретко постојало тетовирање, па и тада код женског пола. Код нас се теровирају само људи, јер то срество одузима само једанпут време. Осим тога има још разлика у одевању које нису последица поделе рада, него су произашле директно из превласти. Свака превласт ствара тенденцију да се одевање разликује на мушку и женску ношњу. За сваки пол постаје оно одело типично, које највише одступа од типа другог пола. Данас су нпр. у Европи претежно типичне панталоне, за мушко, а сукње за женско одело. Ко би веровао да ова подела стоји у макаквој вези са мушким и женским особинама, тога не треба упућивати ни на ношњу

Женски Покрет

7.

236