Ženski pokret

прошлости која би га одвела у ađ absurdum. Још у садашње доба Кинези, велики културни народ, носе сукње а њихове жене панталоне Лакле, види се да разлика у ношњи не стоји ни у каквој вези са полом. Очевидно је потребно да се постави разлика међу половима, која је продукт утицаја једнополне владе. Та разлика истиче као главни принцип појачавање супротности и уништавање сличности. Раније смо доказали да улога љубавног просиоца пада стало у део владајућем полу. Пошто се владајући пол не украшава, тo је љубавни просилац једнополне владе стално у неукусном оделу, док је прошени део јако украшен. Овај факат чини супротност правима животињског царства. Код животиња се разликује један пол од другога шареном или лепше обојеном одећом, или неким нарочитим украсима. А овај лепше украшени пол је у исто време просилац, бар у колико се то може да одлучи нашом ограниченом моћи суђења. До данас мн бар претпостављамо да тај украшени пол код животиња има улогу просиоца. Липман је на интересантан начин доказао да се пол са лепшим и шареним перјем јавља као просилац, он је у исто време пун борбености, па било да су то мужјаци или женке. Мркоперлате птице брину се за неговање пилежи, ма биле оне мушког пола. Питање је да ли се човек природом разликује од животиње и да ли је једнополна влада изметање природе, што ћемо доцније доказати. Равноправност утиче у правцу природе, док једнополна влада са својом тенденцијом стоји у противуречности са урођеним бићем човека. Из овог узрока не само да је могућно, него је и вероватно да је свака једнополна влада изметање. 8) Утицај једнаких положаја човека и жене на полно диференцирање телесних облика и одевања. Исти положаји полова стварају, у погледу телесних облика и типичног одевања једну тенденцију супротну тенденцији једнополне владе, која истиче вештачки разлике и супротности између човека и жене; док равноправност иде на то да одржи природом означене сличности. Стога у времену једнакости видимо не само исти раст и исте телесне облике човека и жене, већ и сличну ношњу код оба пола. Типичан пример су наши преци, стари Германи, код којих многобројни знаци доказују једнакост у Тацитово доба. Тацит

7.

Женске одлике у мушкој држави и мушке одлике у женској држави

237