Ženski pokret

нам каже да су оба пола код старих Германа била једнаког раста и једнаке телесне снаге. Исто је тако било једнако одевање човека и жене. У погледу чешљања косе била је приметна разлика Диодор пише на сваки начин, из фазе једнакости код Гала да су жене биле сличне људима не само величином него и јачином. О. Шулц је скупио секундарно полне ознаке жене и помиње: мањи скелет, слабије мускуле, округле облике и гушћу косу на глави. Све ове ознаке које данас важе као особина женског пола, јесу знаци потчињеног пола у једнополној влади, и руше се равноправношћ y лагано али поуздано. Плос —Бартел пише даље о Камчадалима следеће: „Лишене сваке женске љупкости, разликују се Камчадалке од људи само разликом полних органа. Жене су тако сличне људима, да се на први поглед не могу лако да разликују". Ово је саопштење нарочито поучно. У први мах изгледа да оно стоји у противуречности са Мајхеровим тврђењем. Тамо се Камчадалке помињу као нарочито лепе и дуго младе жене. Али разлика у суђењу не треба да значи противуречност, пошто је једно суђење својим пореклом из много ранијег времена, него друго. Прво суђење је из времена апсолутне владе жена. По најновијем испитивању народ се данас приближује мушкој влади, те мора да је између њих била фаза једнакости полова. Из ове фазе су вероватно опажања Плос—Бартела. Овде се види са необичном јасношћу, колико једно полна влада утиче на образовање телесних облика. Једнакост нарочито утиче да се одстране вештачки створене разлике једнополне владе и да се постави првобитна сличност Ни време од неколико столећа није потребно за такве промене. То доказују Камчадали. Ми имамо стварне доказе да се такве промене у телесној величини могу извршити још брже. Болк је утврдио да је телесна дужина Нидерланђана порасла за последњих 50 година просечно за 10 см. Липман каже; наглашавање секундарних полних ознака oceћa се као лепо. Ми видимо да је ово мушко државно суђење и нема важности за равноправност полова. И код других народа нађена је потпуна сличност међу половима. Изгледа да је она највећа код Сингалеза. Алберт Фридентал каже да је новајлији немогућно да разликује полове. Одевање људи и жена је потпуно једнако, само што људи носе седеф-

238

Женски Покрет

7.