Ženski pokret
тешкоћа, као што је горе речено. Исто тако не морају те тешкоће ни касније наступити ако се ученици одају на специјално проучавање предмета који одговарају њиховим способностима и њиховој вољи У заједници могу слушати предмете чији је циљ проширење општег знања, обогаћење имагинације и осећаја. Осим овог свега неки феминисти виде тешкоће и у томе: што би у мешовитим школама са мешовитим материјалом, ученице могле бити засенуте од дечака и тако бити ускраћене у развијању иницијативе. На тај би начин женски предавачи наилазили на сметње у заузимању виших положаја. Ако је тако, крива је погрешна организација и социјалне предрасуде, а томе се може наћи лека само радећи у заједници и у једнакости. Један од најјачих разлога за заједничко васпитавање, у колико је искуством утврђено, јесте: да оно решава проблеме чије решење одвојено васпитавање, са различитим погледима, отежава у колико су велике користи од те заједнице у погледу самог васпитања оне су врло велике и у погледу самог одгајања човечности у дечака и увећавања духовног хоризонта у девојчица. То се састоји и у утицају наставника мушких и женских на ученике и ученице. То све доприноси и интересу и расположењу целог школског живота. Но на већа добит од заједничкога васпитања остаје на будућност. Заједничко знање и процењивање праве вредности, што долази од другарства у израда задаћа и решавању проблема; заједнички рад спола на томе даје најсигурнију основу за трајно другарство у свима животним стварима и догађајима. С енглеског, М. Морачина Сарајево
Ј. X. Бедлеј
Међу пожаревачким женским организацијама.
Организације жена које сам упознала за време мога краткога бављења у Пожаревцу, изазвале су моје дубоко поштовање својом озбиљношћу и хармоничношћу. Осећам као пријатну дужност, да се мало задржим на њиховоме раду који се развија интензивно и свесно, а који до сада није био довољно запажен. Нарочито ме је пријатно изненадила велика слога што влада не само међу чланицама једнога истога друштва, него
8
Међу пожаревачким женским организацијама
367