Ženski svet

Стр. 280.

ЖЕНСКИ СВЕТ

Бр. 12.

Омладина се на својим састанцима саветује, договара и вјежба, како ће велику мисао Трезвености што успјешније ширити понајприје међу друговима, а онда о великим школским празницима међу осталом омладином у свом родном крају.

Да се види како су ствар узели 03биљно, довољно је да овдје споменемо само неке од важнијих радова, што су их читали и претресали на састанцима ове године: (тудентство и алкохол, Мозак и алкохол, па Омладина и алкохолизам.

Већ само ови натписи довољно говоре о великом задатку ове трезвене омладине.

Ив овога се види, да ова честита омладина не само да не ће пити никаквих опојних пића, да не Бе другима давати прилике да пију и да тим показују како се сигурно долази до порока пијанства, и до наше народне срамоте, невоље, биједе и најпослије до наше сигурне народне пропасти, него ће још свим дозвољеним средствима радити да и оне, који су већ несрећом пали у ту опаку старинску заблуду, од ње одвикну, а млађи да у њу не доспију, и да се тако што прије заборави она стара наша кукњава:

„Омладино, дико стара, Омладино, јаде млад!“ % Почели су, раде како треба, па сад дај им Боже истрајности, да убрзо за овом четрдесеторицом пођу и други им другови,

_ама сви до једнога!

· трезвењаци.

И хоће, јер имају праве звијезде водиље. И не ћемо дуго чекати — пише нам.

један наш пријатеље професор њихов па ће, како се наша омладина заувела за ширење Трезвености, брзо доћи вријеме, да ће се пуним правом моћи на Српској Гамназији у Карловцима испод оног златног натписа додати и ове златне, одавно тако жељене ријечи: Овдје су сами ђаци Нови Нараштај.

Књижевни оглас.

Примили смо на приказ ново делд“ _ Новаковића: |

КАЛУЂЕР И ХАЈДУК

Приповетка о последњим данима Србије у Ху. веку.

У намери да подмлађеној и раширеној Ср: бији ХХ. века изнесе слику последњих дана државног живота Српског у средњем веку, Г Ст. Новаков“ћ се прихватио облика приповетке. На свршетку мусломанско хришћанског сукоба на Балканском Полуострву у наше дане, г. Ст. Новаковић црта у својој књизи почетак тога сукоба у ХУ. веку. Уз то се показује заталасавање велике борбе црквено-просветне и војничке међу мусломанима и хришћанима, која се на земљишту српском продужила пувих пет векова. Око главног скелета приповетке, која није без драматичности, нанизане су тачне слике о српском животу средњега века, о животу властеле и простих људи, о главвијим линијама целокупног овдашњег народног живота у управи, у судству, у кућама (властеоским и сељачким), у трговини, у саобраћају, у го стима, у лову, у свечаностима, у уредбама живота господе и њима подчињених људи. Уз то је бачено светлости на оновремену религиозност и сујеверицу, на утицај вере, на живот манастирски и књижевни, на самовољу, на распасаност, неред и несигурност у друштву и у држави, увек на штету слабог и нејаког, па на послетку на штету саме државе. Тако је покушано да се занимљивим обликом прикаже српски друштвени и државни живот средњега века, какав је био у истини.

Књига је велика 296 страна, лепо штампаних на финој хартији. Цена јој је 3 динара (или 83 круне). Де“

С поруџбунама обратити се издавачкој кЊижарници С. Б. Цвијановића.

ВИЛА ДР. ЛАНДР У ОПАТИЈИ. (АБАЦИЈИ)

у најлепшем делу места, у главној улици опатиској (абацијској), у непосредној близини пристаништа, морских купала, купалишнога парка и поште, Око виле су насади тропскога биља, у дворишту има сунчаних и хладовитих места у свако доба дана. Собе су све сухе и видне, многе с поткровним балконом, врло угодним за одмарање и изгледом на море. У кући је вода из водовода с планине Учке (Моте Маслоге), електрично осветљење, централно грејање, лифт, телефон (бр. 82.)

Поред свију удобности цене умерене.

У кући ординира власник виле као лечник це-

стан у вили обратити се на адресу: др. б" Опатија (Арђагја)

„а медицине, који је Чех и говори српски.

| Па купалиш

о 15

он

,