Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

210

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

јом социјалном основом. базом која врши стални утицај на њу, и ако има развијену марксистичку теорију, револуционарну оријентацију и акционо јединсхво. Лењин je рекао: без револуцнонарне теорије нема револуционарне партије. Без те способности да се види даље са становишта целине покрета радничке класс, да се прозру објективне прохивуречности и наВу излази, пруже одговори, организација би се губила у вртлогу великих догађаја и ситних интереса. Наша средина, комунисти на универзитету морају све снаге посветити том захтеву за обновом марксизма, теоријским стваралаштвом, окупљањем духовних снага. За раднички покрет духовно стваралаштво, критичко нстраживање у оквиру социјализма, не представљају луксуз зећ животну потребу. Жива стварност, освајање новог друштва стално намеће тешка питања на која нема унапред гохових одговора. Y тешкоћама освајања непознатога, нове земље, које je саставни део ослобађања рада, класе, садржан je у ствари најдубљи смисао и неопходност ангажованости и самосталности духовног стваралаштва. Научна мисао није слободно лебдећа мисао одвојена од битног утица ja класног покрета, али није ни само образлагање текућих мера. Најзад, обнова марксизма, марксистичке оријентације у свим наукама основно je питање нашег односа према младим генерацијама, њиховој друштвеној улози. Можда je сувишно рећи да историјски исход није решен у том смислу да се кренуло добрим путем и да ће ствари саме стићи тамо где треба, у том смислу да постојн већ изграВено самоуправно друштво и само неке матье слабости у њему. На сцени су као што смо видели биле различите социјалне и политичке тенденције, иако неједнаке снаге. Младе генерације интелектуалаца и радншса не налазе се у ситуацији да просто примају у наслеђе већ завршену зграду у којој ће само наставити исти живот. Та отвореност чини их могућим субјектима властите судбине. А с друге стране, ни друштвени напредак се не може постићи без "нажног активизма младих генерација, нове енергије. Старије генерације дале су огроман исторнјски обол: социјализам, самоуправљање, несврстаност, учинио je ову земљу нсторијским субјектом, увело je са периферије у центар историје. Ту je квасац даљег кретања. Ради се о континуитету револуције. Истинско марксистичко .образована, оријентације, вредности, јесу један од мостова преко кога се младе генерације повезују са револуционаршгм покретом југословенског радничког самоуправљања. Стога за хтев за марксистичким образовањем није неки дуг политици. На коцки je много више: да ли се интелнгенција формира за самоуправни социјализам, као део класе. На коју страну ће падати њен тег, којој социјалној снази Be она давати снагу? Наш je задатак васпитача, који и сами треба стално да се васпитавају, да се пруже тим младим људима умни путокази, како бн они на свој начин дошли до тога да у покрет укључе своју енергију. Развој марксизма, наш велики задатак, најтешње je, дакле повезан са борбом за развој југословенског социјалистичког друштва. Не ради се само о томе како ћемо само више знати, већ како ћемо жквети. Људски живот не поста je достојан сам од себе, ако га таквим стално не чинимо, како Be се Платформа која такву пројекцију пружа оживстворити зависи и од нашег ангажовања.