Bitef

serban

Amsterdamu, Be agrada, Spole tu, Balbeku i Širazu. Serban je proveo go dina daña i a Brukovom Medunarodnom centra za pozorisna istruiivanja a Parizu, 1972. godine, Serban je dobìo nagradu, » Drama Desk«, njujorških kritičara za predstava »Medeja«.

andrei

serban

• Amsterdam, Belgrade, Spoleto, Baalbeck and Shiraz. He also participated in Peter Brook’s International Center of Theatre Research in Paris for a period of one year. In 1972, Serban won the N.Y. Critic’s Drama Desk award for his production of »Medea«.

svojoj rodnoj zemlji, Rumuniji, Serban je rezirao i u Lilia Teateru, u Helsinkiju, a predar ao je i na Kraljevskoj umetničkoj

akademiji u Stokholmu. 1970. godine, Ser ban je počeo da radi sa eksperimentalnim pozorìstem La Mama u Njujorku, gde je osnovao trupu glumaca sa kojìma, od tada, istražuje nove oblasti pozorìsnih iskustava. Njegove predstave: »Arden od Faveriama«, »Kralj Ibi«, » Medeja«, »Elektra«, » Trojanke « / »Dobri éovek iz Sečuana«, povremeno kreéu na duge turneje po Evropi, na festìvale koji se održavaju u Parizu, Londonu, Be ču,

Andrei Serban, who comes to A.C.I. to direct » The Threepenny Opera«, is one of Europe’s most rçspected young directors with major international credits. ' Winner of numerous awards for productions in his native Romania, Serban has also directed at the Lilia

Teater in Helsinki and worked as a teacher with the Royal Academy of Art in Stockhohn. In 1970, Serban began working with the La Mama Experimental Theatre in New York, where he formed a group of actors with whom he has since been engaged in exploring new areas of theatre experience His productions of » Arden of Faversham, Übu Roi, Medea,, Electra, Trojan Women and The Good Woman of Setzuan « are periodically involved in lengthy European tours, at festivals such as those held in Paris, London, Vienna,

Elizabeth Swados je ) diplomimi« na Bennington 'Collegeu. Studirala je

per anje i kompoziciju sa Frank Bakerom i Jan De Gaetaìem kod Henry Branta. Za vreme svojih studija na tom

koledžu, radila je i u Appalachian Mountaìnsu, Beckley u Zapadnoj Virdziniji, kao muzičar i nastavnìk. Na Weseleyan univerzitetu studirala je pevanje juznìh Indijanaca. Dva leta je provela svirajuéi na parnom broda Pete Seegera, na reci Hadzon. Dok je studirala na Bennington Collegeu, Elizabeth Swados je učestvovala u Brantovoj »Igri kraljevstva«, izvedenoj u Karnagie Halla, a bila je kompozitor i izvođač predstava jednog uličnog po zarista koje je obilazilo koledže istočne obale Amerike za vreme vijetnamskog moratorijuma.

U protekle četiri godine, Elizabeth Swados je bìla stalni kompozìtor eksperimentalnog pozorišnog kluba La Marna, koji vodì Ellen Stewart. Za to vreme, ona je napisala muzìku za brojne predstave koje sa postavljali rediteìji svih narodnosti. Saradivala je sa Franz Marijnenom iz Belgije; Rinom Yerashami iz Izraela, na predstavi »Nevesta Šekina«, Duk Yo-om iz Koreje, na predstavi »Gilsa«, a bìla je i gost-predavac a »La Maminoj« kineskoj trupi i Ansamblu ameriékìh Indijanaca.

U poslednje vreme saradivala je sa Andreiem Serbanom; oni su zajednički kreirali tri predstave bazirane na grckim tragedijama: » Medeju «, » Elektru « i » Trojanke « kao epsku opera. Te predstave-opere izvedene su na starogrčkom

i latinskom jeziku, i prikazane su od strane trupe » La Mama« kao trilogija. Elizabeth Swados je napisala muziku za sva tri komada, a za muziku » Medeje « dobila je nagradu Village Voice Obie. Andrei Serban i Elizabeth Swados postavili su Brehtovu dramu »Dobri čovek iz Sečuana«, i za tu predstavu Elizabeth Swados je napisala novu muziku. Trilogija koju prikazuje La Mama krenuće ovoga leta na petomesecnu turneju po Evropi i Iranu.

1973. godine, Elizabeth Swados je prekinula svoj rad za »La Mamu« i pridružila se Pìteru Bruku i njegovom Medunarodnom centra za pozorisna istrazivanja. Postala je pisac muzike i muzički direkter trupe Pitera Bruka i bila je na turneji po Affici, gde su davali predstave za stanovnìke seia, a u koje su se i sami stanovnici ukljucivali. O bis li su Alžir, Niger, Nigeriju, Dahomej i Mali. Po povratku u Pariz, Elizabeth Swados je pócela da pise muziku za Brukovu predstavu »Dogovor ptica«, koja je prikazana u Americi tokom tog leta i jeseni. Trupa Medunarodnog centra gostovala je u El Teatro Campesino u Kalifornìjì, kod Ansambia amerièkih Indijanaca u Mi ne so ti i u Nacionalnom teatru gluvih u Konektìkatu, a gostovanje je do ži ve lo svoj vrhunac davanjem predstava u bruklinskoj

elizabeth

swados