Bitef

Schaubühne am Lehnlner Platz Savremeno pozorište za ¡gru I dramsko izvodenje Prva sezona 2000. IVlisija Pozorisni poslenici u Nemačkoj ostali su bez utvrdené misije. Pošle vise od dva veka, kada je bilo predvodnik prosvečivanja, pozorište žali za značajem kóje je ¡malo kao kritickí orijentisano gradsko i državno pozorište - što je još jednom u kontinuitetu potvrdeno pošle 1968. - jer se nalazi u potpuno depolitizovanom društvu kóje se proteže od zabačene krčme na uglu pa sve do kabineta saveznog kancelára. Kontekst jasnih ideoloških frontová, kao i razmišljanje u altemativama, ustuknuli su pred dezorijentisanošču. Živimo u difuznoj nelagodnosti, bez svesti. Moramo krenuti od početka. Kao i ranije, postoji želja za drugačijim životom, za zajedničkim životom u istinskoj slobodi, izvan vrednosti i zakona ekonomske efikasnosti u neoliberalnom kapitalizmu. Odnosi se ne mogu promeniti bez svesti о mogućnosti I potrebi da, i kao pojediaci i kao društvo živimo drugačijim

životom od onog kóji upravo živimo. Pozorište môže biti mesto za sticanje svesti i, sarnim tim, mesto na kojem nastaje proces repolitizacije. Da bi se to ostvarilo, potrebno nam je savremeno pozorište u najboljem smisiu reči, kóje pokušava da artikuliše individualno-egzistencijalne i društvenoekonomske sukobe sa kojima je suočen čovek današnjice. Samo na taj način pozorište môže, u istorijskoj situaciji tobožnje ekstremne slobode pojediaca, u okviru sistema potpune potčinjenosti zakonima tržišta, postaviti pitanje: kako bi, zapravo, trebalo da živimo? Vezú pozorišta sa svetom uspostavlja autor. Eksplozija različitih ravnopravnih stvarnosti, koja je povezana sa kolapsom velikih ideologija i političkih tabora, môže se odraziti samo u različitim konceptima i pogledima na svet različitih savremenih autora, bilo kroz igru ili drámu. Ansambl Schaubühne, pod umetničkim rukovodstvom kóje čine Sasha Waltz, Thomas Ostermeier, Jochen Sandig і Jens Hillje, treba da bude savremeno pozorište.

Utopijski trenutak pozorišta, za nas je ideja ansambla. Skoro četrdeset glumaca i igrača već se ¡zjasnilo da se, uz jedinstvene i javne honoráre, u naredne dve godine odreknu rada na filmu, radiju i televiziji kako bi - zajedno sa koreografıma, rediteljima, autorima, muzičarima, scenografima, kostimografima, dramaturzima, asistentima, šaptačima, inspicijentima razvili zajedničku idejű o pozorištu i njenom oživotvorenju na pozornici. To je polazište i cilj "saodlučivanja". Repertoár Schaubühne nastaje stalnim sadržajnim usaglašavanjem između umetničkog rukovodstva, dramaturgije i ansambla i dogovorom izmedu predstavnika igrę i drame. Schaubühne se podrazumeva kao laboratorija koja u dijalogu sa ostalim disciplinárna, kao što su arhitektura, likovna umetnost, muzika, literatura i film, radi na razvoju novog teatarskog izraza. Igra i drama Odluka da u jednom pozorištu igra i dramsko izvodenje postanu ravnopravni partneri jedinstven je pokúšaj na nemačkom govornom području. Savremena igra, koja je proteklih