Bitef

SRBLJANOVIĆ; Za mene je bllo veoma važno da ne emlgrlram Iz Beograda. Ozblljno sam razmliljala, Jer ne vollm da žlvlm u stalnoj opasnosti. S druge strane, spaslo me Je to ito sam tamo ostala. U Izgnanstvu blh blla samo složena u onu floku. U Beogradu nlsam nlkako mogla da kuplm sve te novlne s krltlkama, Intervjulma, članclma o menl I s mojlm fotografljama, Nlsam blla prlmorana da stalno razmliljam o načlnu na kojl sam se predstavlla nltl o onome ito sam rekla. Kad se kaže; "Zvezda u usponu", tl pomlslli; “Ala to Ide brzo, vrlo, vrlo brzo" I onda padnei. U takvoj sltuacljl bllo je lakie žlvetl u Beogradu pod Mlloievlćem nego bllo gde u svetu. Zato ito dode dan kad počnei da verujei u govnariju koju govorli I koju o tebl govore. Vldela sam to kod mnoglh umetnlka I plsaca blvie JugoslavlJe. Znai, prlčaju tl da si najtaientovanlja u generacljl. Pa se Jednog lepog Jutra probudli I počnei I sam u to da verujei. A godlnu dana kasnlje, Jednog lepog Jutra, probudli se I saznai da Je najvećl talenat neko drugl. A jedlna stvar koju bl tl želela jeste prvo da ga übijei, a posle I da sebe übijei. (Smeje se). U pozorlitu Je možda taj mehanlzam posebno nemilosrdan. Pozorlite Izazlva trenutnu reakclju I publlke I krltlke. It Is like show business. HILLJE: Kako si dospela do pozorišta? SRBLJANOVIĆ: Blla sam na AkademlJl u Beogradu I htela sam da postanem fllmskl krltlčar, da svakodnevno gledam sedam fllmova redom I potom da strasno preklapam... All, ozblljno govorećl, na to) AkademlJl treba I plsatl scenarlje 1 komade. Za zavrinl Isplt probala sam s glumclma Jedan svoj komad. Doila sam na probu. U to vreme sam blla protlv pozorlita, volela sam amerlčke B serije, pozorlina teatralnost ml se uvek člnlla suvlie veitačka, umetnost u kojoj se oseća napor - zalsta smeinol I - uila sam u salu za probe I vldela žlva blća, dožlvela sam Iskustvo process I neposredne komunlkaclje I brzlne kojom se sve to deiavalo medu tlm blćlma. KAMP-HASLER: Koje si fllmove gledala u to vreme? SRBLJANOVIĆ: Volela sam vesternel Usamljene kauboje kojl sebl krče put pucaljkom I, uz to, uvek vellka Ijubavna prlča... HILLJE: Tvoj najmiliji vestern? SRBLJANOVIĆ: Tragači Johna Fordal To Je Jedan od najboljlh fllmova kojl Je Ikad snlmljen. Nestala devojka, a John Wayne Je trail... Prlča o ta dva blća teče u dve ravnl: on Je itltl, all nlje samo očlnskl Ilk, Ima uvek I erotske veze. I, razume se gangsterskl fllmovl, moj omlljenl žanr, Sam Peckinpah, Francis Ford Coppola.,. All I Roger Cormann Je fantastlčan režlser - kako se zove ona) film, a... Robert de Niro Je vrlo mlad, žestokl

gangster, majka 1 četlrl slna. Ona vodl ljubav sa slnom, a onl übljaju sve ito im se Isprečl na putu... Savršena B produkclja, savrienl užas... To )e jedan od najboljlh fllmova I zato ito ]e pun istlne, na primer kad se zaljube... I jedan od momaka se zaljubl u neku normalnu devojku, tek tako... i hoće da se Izmenl, all su opet prlmoranl da pucaju... očlgledno, to je gangsterskl film... HILLJE: Kakav je naslov filma? SRBLJANOVIĆ; Bloody Mama Rogera Cormanna. Snlmlo Je oko dve stotlne fllmova, KAMP-HASLER: Podnaslov tvog komada Je "sapunska opera''. Šta tebi znače televizijske serije? SRBLJANOVIĆ; Odrasla sam s Dalasom I Dinastijom početkom osamdesetlh. Tada sam prvl put predosetlla šta može bltl Ironlja; bllo ml Je Jedanaest 111 dvanaest godlna; uvek smo to gledall, 1 moja majka I cela porodica. Misllla sam na Chrystle Carrington. Tu shvatli ita Je Ironlja. Chrystle Je potpuno “camp”. KAMP-HASLER: "Camp"? HILLJE: "Camp" Je koncept s dosta nijansi, korlšćen naročito sedamdesetlh I osamdesetlh godlna. Mod a, pop kultura tog doba, pederska subkultura bile su "camp". Šta Je za tebe "camp"? SRBLJANOVIĆ; Chrystle Carrington u Dinastiji. Tako je snažna, s četvrtastlm ramenlma, a uvek Imai utlsak da je u opasnostl I plače, plače, Iscrpljena je, na Ivlcl nervnog sioma. Ne uspeva da shvatl zaito Je Alexis tako opaka prema njoj. Alexis nije "camp". "Camp" je kao kod Almodovars u Visokim potpeticama. Nlkad ne znai da II Je to Ironlja 111 je potpuno ozblljno, zalsta sentlmentalno, u svakom slučaju vrlo ”klč°, all I vrlo ozblljno. 11l Jesenja sonata Ingmara Bergmana; vrlo emoclonaino, totalno "camp". KAMP-HASLER: Neprijateljske porodice, najčešće dve, u sredlštu su skoro svih "sapunskih opera" od Dalasa do Ullce llpa / Zabranjene Ijubavl, Za Supermarket si se dočepala elemenata tih porodicnih feljtona? SRBLJANOVIĆ; Pribećl porodlcl Je Idealno kad se govorl o našem društvu. Naie se druitvo joi zasnlva na porodlcl I u njoj se odražava. Čak I odnosl homoseksualaca I lezbljkl moraju da postanu brakovl... Brak I porodica, dokja Imam sasvlm drugo mliljenje o Ijudsklm odnoslma. - All za “sapunlce" porodica je Idealna, Jer Je tu pltanje veza najraznovrsnlje. Svako mora da Ima posla sa svaklm. U Izvesnoj merl svako mora da Je svakog voleo, a potom se mrze... Zaljublm se u nekog I posle deset eplzoda ću ga mrzetl... Reč Je o kombinacljama svako sa svaklm, to Je sapunlca. Htela