Bogoslovlje

страна. Тако за похвалу je, што г. A. Живановић скреће пажњу ученицима на изговарање молитава од ерца; што библиске приче доводи у везу с богослужењем, молитвама и обичајима; што указује на разне карактере библиских личности; што се служи сликама и развојном методом.. Салю све ове и друге добре стране његових катихеза неће моћи ипак да постигну оне резултате, које он очекује од њих. Господин A. Живановић се вара у мишљењу, да ће ови његови радови моћи да послуже свештеницима — учитељима као каква рецептна књига за сваки појединачни случај, и да he они, без сопственог улажења у суштину катихеза, моћи успешно да предају Веронауку. И баш зато по нашем мишљењу његови практични радови неће наставницима Веронауке ни издалека дати оно, што им већ годинама даје, како се из предговора види, г. А. Живановићу непозната „Веронаука“ наших учитеља М. Рабреновића и Сл. Паника.

Dr. Јордан П. Илић.

'Αμίλκας S. 'A λι β ιί, άτο ς, τακτικός καθηγητής του Κανονικού Ζίικαίου καί της Ποιμαντικής έν τί] Θεολομική Σχολή του ΆθήνηΡιν Πανεπιστημίου. Ή Κοινονική όιποστολή τής Εκκλησίας. Έν Άθήναις 1925. Τό Αθήνησιν Εθνικόν καί Καποδιστριακον Πανεπιότημιον.

Пред нама je књига г. Амилкаса Аливизатоса, редовног професора теолошког факултета у Атини, од 62. стр. IA 6. У овој својој студији г. Аливизатос, после увода, излаже нам социјалну улогу Цркве у човечанству почевши од ньеног узвишеног Осниваоца т. ј. Исуса Храста, па све до данашњих дана. Пада одмах у очи да je дело израђено врло научно и обращено по њему својственој системи; ово кажемо зато што г. Аливизатос важи као један одличан професор и добар познавалац социјалних прилика у опште, а Цркве напосе. Писан, своју тему дели на шест делова; 1. доба Исуса Христа; 11. доба његових апостола; 111. доба апостолских наследника до цара Константина Великог; IV. доба од цара Константина Великое до пада Цариграда; V. доба ропства под Турцима ’и VI. доба садашњице. У првом свои делу г. Аливизатос, после констатације да je целокупан онда познати свет ~έδούλευεν είς την ρωμαϊκήν δύναμιν, који се уз то надахњавао јелинским духом и уједно

253

Оцене и прикази