Bogoslovlje
Оцене и прикази
ВладанЛ. Максимовић, Венац живота, систем моралне философије. Издање библиотеке „Знање и слобода“. Београд, 1936 год. стр. 512. Г. Владан Максимовић довољно нам је познат и својим ранијим научним радовима, као што су нпр. „Основни етички проблеми 11 (Сремски Карловцч, 1913 год.ј, „Увод у философију“ (Београд, 1925 год.) и др. Својим новим делом „Венац живота" г. В. Максимовић се, после дужег ћутања, поново јавља дајући у њему свој систем моралне философије с намером „да потстакне све мисаоне људе наше на посао изграђивања једнообразности и јединства у етичким схватањима нашега друштва“, а мисли да решења дана у овој његовој књизи „могу послужити као полазна тачка и као осиова за расправљање постављених у књизи проблема, које би расправљање колективним напорима свих оних који су способни да учествују у том послу, довело у резултату до стварања специфично наше (југословенске) етике и нашега етоса“ (стр. 15). Пре своје Етике као специјалне науке о моралу, којој је задатак „утврђивање посебних етичких норама за различите облике индивидуалнога и социјалнога живота“, потребна нам је своја Философија морала, „која има да постави опште и главне принципе морала и, што је најважније, да те принципе философски образложи и оправда". Зато се г. Максимовић и одлучио да пише Философију морала а не Етику. Наша етичка литература врло је оскудна, а „нисавремена поплава од превода страних научних дела на наш језик није донела ниједно значајније етичко дело“. И сам г. Максимовић није се могао зауставити на томе да преведе неку