Bosansko-Hercegovački Istočnik
Стр. 274
В.-Х. источник
)
Св. 7
у проповпједању; 7) 0 црквеном земљишту, да се опроетп од десетине; 8) ГГокушај пзмирења завађених брачника; 9) Шиљање службених писама у мјеста, гдје поште нема; 10) 0 освећењу манастира Лппља. Ријешења предмета: I. На прву тачку дневнога реда прочитан је записник прошле сједнице и одостовјерен без ј икакве примједбе. II, На другу тачку свештенство једногласно прима оставку иеровође Ј. Станковића и захваљује му на досадашњем раду, те бира Јована Ј, Врањешевића за новог перовођу, који се те дужности прима, на чему му свештенство честита избор, Ш, На трећу тачку свештеник Врањешевић изјављује, да је добојска општина послала Високопречасној АЕМ. Конзисторији црквене рачуне на преглед, о којима Конзисторија још нпје ништа јавила нити одговорила. IV. На четврту тачку свештенство једпогласно ријеши, да се умоли Високопречасна Конзисторија, да се село и маиастир ЈГипље сједини са селима Прибинић и 4 Шњеготине у једну манастирску парохију, пошто би се па тај начин могла издржавати манастирска црква, а временом и школа, а при том то би била олакшица и за села Прибинпћ н 4 Шњеготине, јер би тим начином добили цркву, пошто је у овим селима нема. —■ Разумије се већ само по себи, да ако Високопречасна Конзисторија уважи горњу молбу, т, ј, сједини село и манастпр Липље са Нрибпнићем и 4 Шњеготине у једну парохију, да та парохија треба да остане у подручју тешањског протопрезвптерата, пошто то одговара политпчкој подјелн, т, ј. припада тешањском котару. V. На тачку пету свештенство полаже претплату на, „Вос.-Херц. Источник" за друго полугође 1894. и е тим је удовољено, наредби Ви соконречасне Конзисторије од 24. марта 1894. број 653. Парох добојски Ј. Врањешевић изјављује да је послао претплату на Источник за цијелу
1§94. годпну, што потврђује п горњи конзисторијални акт. VI. На тачку шесту свештенство једногласно ријеши, да ће се сваки по могућности упражњавати у коректном Богослужењу и настојати, да сви једнообразно служе и врше обреде, те да ће и у будуће уз часни пост долазити у тешањску цркву чредно служити (литургпсати), једпо ради олакшице протопрезвитеру, а друго ради вјежбања у једнообразном Богослужењу. Тако исто свештенство ријеши, да ће од сад сви још више имати на уму узвишену проповједнччку свештеничку дужност, те да ће сваке недјеље и празника проповиједпти у црквама, на збору и договору, као и то, да ће на идућу сједницу сваки донијети по једну написану проповијед по себи и своме знању састављену, кеко би их свештенство братски прочитало и посавјетовало се о свакој појединој проповиједи и њезиној ваљаности, односно случајним манама и недостатцима. УП. На тачку седму свештенство ријешп, да се умо.пп Високопиечасиа Конзисторији, да иста поради код впсоке владе, како би се земљпшта православнпх цркана ослободила од плаћања десетине, као итто с.у ослобођеце од плаћања де сетине земл>е римокатоличких цркава и мухамеданских џамија. VIII. На уачку осму покушано је измирење завађених брачника Кришје Иванића н Тодоре НТкребнћ удате Иванић, те послије опширног и свестраног испитивања и савјетовања, успјело се да се брачници помприше и обећаше лијепо у слози п љубави живити. Примјетило се, да је главни узрок њиховој свађи отац Теодорин Пикола, те свештеник Анђелић обећаје, да ће настојати и тај узрок свађе лијепим начином одклонити. IX. Пошто је свештенсто увјерено, да је тешко протопрезвитеру по чаршији тражити сељана да пеко службено писмо пошаље овоме или ономе свештенику, у чије мјесто пошта не долази, као п то, да је тај начин шиљања писама врло неснгуран, то се једно гласно ријеши, да ће сваки свештеник у будуће свако 14 дана слати свога