Branič

ДРЖАВНИ САВЕТ

635

Ова се одредба по нашем мишљењу мора овако разумети: кад је Савет и ио трећи пут изгласао један законски пројект онда му Кнез не може одрећи санкцију, али пројект у сваком случају постаје закон тек тада кад је санкционисан а обавезну снагу има тек од онога тренутка кад се још и промулгује и обнародује, ако самим законом није одређено да ће закон имати обавезну силу тек после извесног времена по обнародовању. 88. — б) За прва два гласања закон не захтсва изванредни ^иогиш али за треће решавање тај је услов постављен. У чл. VI вели се „ Савет ће сазвати главну седницу у којој ако две трећине буду за Саветско решење, онда оно добија силу законску Потребно је дакле да-сетреће вотирање изврши у главној седнпци. Питање је у томе штаје законодавац разумео под „главном седницом"? Нигде законодавац ни у Уставу ни у закону од 1839. г. није поделио седнице Савета у две групе: обичне и пленарне као што је то учинио Устав од 1835. г. Седнице су законски пуноважне чим имамо потребан кворум (четрнаест саветника). Али у овом изузетном случају кворум је повећан. По нашем мишљењу главне су седнице оне којима присуствују сви саветници. Последица тога је тај факт да Кнез може и по трећи пут одбити изгласаном пројекту санкцију, ако при троћем гласању нису били присутни сви саветници. 89. — в) Трећи је услов који се мора испунити па да Кнез мора изгласани пројект потврдити, изузетна већииа од две трећине. Већпна која треба да гласа за један пројект, па да он буде усвојен као што смо раннје видели увек је апсолутна већини. У случају пак који нас сада занима законодавац је Кнежев положај у неколико поправио тиме, што за треће гласање захтева изузетну већину од две трећине. За прва два гласања довољна је редовна, аисолутна већина. Законодавци који су шефу извршне власти дали само суспензивно вето, нису сложни у томе каквом већином треба да буде ионона усвојен законски пројект од стране ааконодавног тела, кад му шеф извршне власти одрече санкцију. Тако француски законодавац тражи за друго гласање као и за прво само апсолутну већину а устав сједињених северних америчких држава захтева као и наш законодавац изузетну већину од две трећине. — сврпшљв се Јован Л.ончарнћ докторанд права