Brastvo

БОРБА ЗА НАРОДНОСТ 99

и потоњим нашим нараштајима.“ Ко треба у неговању ових врлина да предњачи, ко да их сади и негује Одговор је јасан. Само је Србија, према данашњем стању нашег народа, у могућности да то чини. Школа је сила. И ако Србија није као мала у стању, да своју браћу сабљом и бајонетом против силних непријатеља заштити, она ће то много лакше учинити школом. А школа, која ће поред потребних знања за данашњу борбу и опетанак својим ученицима приповедати још и о њиховом еродству и пореклу од једног Немање и св. Саве, од једног Душана и Лазара, Милоша и Марка, Кара-Ђорђа, Синђелића и Обреновића, Доситеја и Вука, та ће школа бити у стању, да и српски народ у његовој тешкој борби за опстанак одржи до лешших и бољих прилика, када ће му синути дани слободе и уједињења. Народ од шест милијуна душа, и ако истина овако распарчан, биће у стању, ако саме прегне, да ову борбу издржи, за што његова прошлост јамчи. С тога на рад!

Довде смо показали у грубим цртама борбу неколиких словенских народа за опстанак. Као што се из досадањега могло видети, ова борба има нарочито да се води против германског племена, против Немара. И она се води на целој линији од Северног па до Јадранског мора. Ако се посматра ток ове борбе, може се опазити да је она најпре најјача била на најсевернијим крајевима, за тим јужније код Чеха, за