Brastvo

БОРБА ЗА НАРОДНОСТ 5

кве су установе имали, каквим ву се обичајима одликовали, и свега тога налазимо данас код једне групе народа, која не носи више старо име, која не носи шта више ни једно исто име, али коју ми сматрамо продужницом римскога народа, с променама, које су потекле из његове мешавине с многим другим. Још је занимљивији преображај Јелина. Ма колико да се данашњи Грци труде да докажу, како су они прави наследници старих Јелина, ипак су они то само геограФски. Њихова суштина : спољашњост, обичаји, вера, језик и т. д., тако се удаљила од старих Јелина, да ИХ Сократ, Плато, пл можда ни сам Арпстотело не би вите могли за своје сународнике ематрати. А то је све дошло евојим природним путем.

Али као год што поједини човек паметним животом, учењем и пажљивошћу, па чеето и одеудном борбом на живот и смрт продужава рок евоме бићу, тако исто бива и код појединих народа. А као год што се поједини човек за своје одржање служи врло често иекуством других људи, тако исто треба и народи у борби са евој опстанак и развитак да се добро обазиру на ток развитка, последице дејства овога или онога поступка разних других народа.

Више но икад заоштрена је данас борба за народност. То је са свим природно. Данас се све брже и одсудније ради. У много већој опасности но икода налазе се данас народи, који су, било из ма којих узрока, изложени упливу овога или онога народа, и који се већ налазе у стадији претапања. Народи који се налазе у том стању, виде то мање више, а од тога,

„“