Bratstvo

|

Пана о нико јела као палма 00 кедар на Ливану узвишује се Његово лишће не опала, његова. раскош не губи се. -

о асабђелн је у полу | осподњом о Гени бе у дворовима Бога нашега, —- до ЈУсе Божји лебди, напаја га и милује. Песмом духа расте и узвишује се као кедар на Ливану. _ ___олац је ш | спао сти ода и = | — јер упија младост из Тих мелодија, и слуша тајне Духа Светог.

Јавља да је праведан Роспод, — и онима који му у ноћном бдењу служе дели награде.

(Опантан је осшош и ома у о оу | правде.

Славимо Христа који нас уклони од оне ништавности и дарова нам свето ноћно бдење са духовним псалмима ! Пало нам је у део право првенаца. Браћо моја, заблагодарите Богу на том, што сте се удостојили за исту службу као анђели небески. Узвисите гласове у вашим ноћним стражама да одјекну до торњева у небеским висинама и прославе Христа, цара над царевима, у двору Његовом! Додирните струне и кликните, та се громки гласови ваши помешају с анђелским, и да међу вашим и њиховим гласовима не буде места за ћутање. Кад Христос поново дође, да би нас удостојио вечним животом и да будемо посађени с десне стране Његове. · Да би нас окупао милосрђем својим молитвеним посредова-

њем светитеља Његових ! (0 немачког ЈЉ. Шптирић). · Исак Антиохијски.“)

6УИО

Пародна вера

Претпостављајући да је вера дубоко, тајно саживљавање човека. са вечности и да је њено суштаство у том дивном напору да човек земаљски буде достојан Бога, питање је тада како се врши тај процес у души једнога народа, јер без су-

#) У алатном перијоду црквене књижевности у Сирији стекао је трајан спомен и достојан углед Исак Антиохијеоки. Рођен вероватно половином ТУ. века у праду Амиди у Месопотамији, преселио се у младости у Едесу, а затим у један манастир у непосредној близини Антиохије. Ушрављао је манастиром као архимандрит и умро ту 460 год. Цео свој живот посветио је служби Христу и дркви. Побијао је јереси Несторија и Евтихија (монофизитство).

Његови списи су морално-аскетске салржине. Велича хришћанске врлине и лепоту свештеничке службе. Отисује разне невоље у животу (н. пр. разорење Антиохије у" лед потреса 459 год.) као казне Божје ва грехе поквареног света. Догмаљски стиси су му: 0 св. Тројици, 0 Ваплоћењу. У песмама заостаје маштом и стилом за чувеним и ненадмашивим беседником Јефремом стрежим. (Прев.)