Delo

448 Д Е Л 0 Маса не мисли већ осећа, и то непосредно. А у историји ништа не бива без масе ; нити путем компромиса, нити се догађаји свесно припремају. Ни узак оквир овога прилога не допушта нити нам је цил> да излажемо овде теорију диалектичког материјализма, т. ј. социјалистичке ФилосоФије историје. Само је довољно напоменути да она боље разуме суштину историјског развића. Истина је пак да у будућем развоју друштва неће ићи онако глатко, као што она верује, већ ће и ту бити ваздан средина, ваздан ступњева, који ће изгледати као компромис између будућега и старога друштва, док једном не победи нова идеја. Ну да ће тиме бити истраге клице борбе па, дакле, и неједнакости, — у то може веровати само догматички последник нових начела. ДРАГ.