Delo

440 Д Е Л 0 зио један компетентан критеријум ствари На тај начин, теретан положај вођења парнице и сношење последица које доноси положај слабијег у праву, били би правични, јер би се заштитио онај, који на такву заштиту има највишо права. Заштита •би долазила од најспремнијег и наЈпозванијег. Крајње би време било скинути са иначе веома оптерећених леђа наше политичке власти, овај значајан терет. Она ни]е ни спремна ни моћна да га понесе, а он није њен но туђ. Ово треба учинити тим пре, што то траже интереси наших грађана и што иолитичка власт нема прописаног поступка ни у онште а 1ош мање један специјални поступак, који би је упућивао, како треба те ствари радиги , па да оне буду и паметно урађене. Да ли су нам ови назори о административним правима јасни, а нарочито, да ли су тачни, није наше да ценимо. Нама се чини, да им је начелна основа доста добро погођона; а ако смо успели да се у њој не преваримо, смемо тврдити , да су остале поставке, само њени логички резултати. X. Судска власт као заштита политичких права. Док је важио устав од 1888. г. било је неког ггочетка те надлежности у оном смислу, у коме ћемо је на овом месту изнети, али није била ни довољна ни у опште начелно одређена и призната. Истина против злоупотреба једног дела политичких права био је предвиђен у корист судске надлежности систем казнено правних одредаба (по изборном закону) али као што ћемо доцније видети то није права заштита, или бар није сва, којаје потребна па да се сам акат употребе политичких права озбиљно зајемчи. Ми ћемо се постарати, да у овој расправи изнесемо и природу те заштите и разлоге, да она припада надлежности суд ске власти. Кад и то свршимо, опда нам не остаје ништа, што би свраћало нарочиту пажњу, о чему би нарочито требало говорити као даљим начелима о организацпји судске власти, не зато, што би тиме била исцрп.нена сва начела о организацији