Delo

Буџет, који вреди еамо оа годину дана“; а да су у другом ставу чл. 93. утврђени пзувеци од тог уставног начела, те да се следствено поменута одредба тога става другог чл. 93., према онштем правнлу аа тумачење ааконских нзузетака, мора разумети у најужем смислу. БхсерБо 81пс1]8В1те кепвп. Приступимо после ових нретходнпх констатовања другоме ггаву чл. 93. Устава. Опгласн: „Ако ли је Народна Скупштина распуштена или одложена пре него је Буџет свршила, Краљ може указом, који премаиотписују сви министрп, а ио одобрењу Државног Савета, наредити вршење прошлогодишњег 1)упета до састанка Народног Представништва а најдаље за годнну дана.“ Неоспорип закључци који се пз ове уставне одредбе морају пзвућн, кад се има пред очима општа правна норма за тумачење законских одредаба, коју смо горе поменули, ови су: 1) Седнице Народног Представпиштва могу битп одложене н Народна Скупштпна може бити расиуштена нре не!'о штобуџет за идућу рачунску годину буде одобрен. Али редовнп сазив Народнога Представништва не може бити закључен нре него што оно буде дало своје одобрење за буџет. Овакав закључак намеће већ сама собом редакција става другог чл. 93. Устава који, изузетно од начела утврђеног у чл. 90. Устава, допушта да се под пзвесннм иогодбама буџет пстекле рачунске годнне може, без одобрења Народног Представнпштва нродужити .указом Краљевим. „Аколије Народна Скупштина распуштена илп одложена нре него је буџет свршила," тако велп Устав, не помињући нпшта о закључивању Народнога Представништва. Акоби, дакле, Народно Представннштво било закључено пре иего што бп буџет бно одобрен, у том случају, према Уставу, не бп било могућности продужити указом Краљевнм буџет прошле године п тада неби било никаквог буџета, што другим речима значи, не би било мо1ућностп да функциоиишу разни државни органп, да држава живп. II према томе се она одредба последи,ег става чл. 15. Устава, која утврђује да се редовни сазив Иародног Иредставништва може зашвучити „само пошто .је Народно Представнпштво било отворено,“ мора доиунити ставом првим чл. 90. н ставом другпм чл. 93. Устава, из којнх неоспорно п несумњиво потиче: да се редован сазив Народног Представпиштва може закључити само пошто Народно Представништво буде буџет одобрило.