Delo

НККОЛИКА УСТАВНА ПИТАЊА б91 Никаква друга аргументација не би била потребна, те да се изведе комбиновањем поменутих уставнпх наређења закључак који смо ми утврдили. Дотична уставна паређења, која су овде неиосредно у питању довољно су .јасна и довољно одређена, те да бн потребно бпло истражпвати и допуњавати смисао 1ВПХОВ другим уставним одредбама. Али да се не би, можда, и то помислило да у редакцпји другога става чл. 98. Устава може бити случајне омашке, те да су после речп, „ако је Народна Скунштина распуштена или одложена* нехотпчно изостале речи „или закључена,“ ми ћемо показати, да је редакција другог става чл. 93. нотпуно правилна, да она одговара у свему уставној теори.ји и стоји у пуној хармонији с другим одредбама Устава, које се односе на буџетска права Народнога Предетавнпштва. Усгав наређује да се Народно Представнпштво мора сваке годипе сазивати у редован сазив, п да тај сазив мора отпочети најдаље 1. октобра. На свом редовном сазиву Народно Представништво може, било по инндијативи Круне, преко одговорних министара, било по нннцпјатнви својих чланова, радити разне послове, који улазе у његову подлежност уставну. Али међу пословима Народнога Представништва има један посао који <»на не само да може већ п мора свршпти па сваком свом редовном сазиву. Тај посао, то је одобравање годишњега буџета. „Сваке године,“ опет понављамо став први чл. 90. Устава, „Народно Нредставништво одобрава Државни Буџет.“ II према томе док Народно Представништво не буде одобрнло буџет, не буде свршило тај иосао, којп му је уставна дужност да сврши, његове седнице не могу бптн закључене. Народно Представништво може бити одложено пре него одобри буџет, јер ће се после одлагања његов редовни сазив наставитн, п оно ће тада, макар н одоцњено, макар у неколико и накнадно снршити оно шго му је Устав у дужност ставио да сврши сваке године. Народна Скупштина може бити раснуштена пре него пгго је буџет одобрен. јер ће се у року којп је Устав одредио нова Скупштпна изабрати п Народно Представнпштво онет састати п добнтп могућност да својој уставној дужности одговорп. Алн кад би се редовни сазив Народног Представништна закључпо, пре него што буџет буде одобрен, одузела би се могућноет једном сазиву његовом да извршн оно што наређује став првп чл. 90, п повредило би се једно од иајоеновнијих, најкаппталнијих уставннх начела.