Delo

74 Л к Л 0 црном свплом, коју саме и раде и боје; натраг, од иаса до поруба, у три ])еда вез, те нзгледа да су иришпвене какве црне дебеле траке; по средпнн вез шнри је од крајњих; и две су траке овако везене са стране, од нспод мишке до поруба; а напред оиет трп, од паса до иоруба. Крстови су на прсима нзвезенп златом и разнобојном свилом; јака пм је поврнута, па папред ките од памука, свпле и злата; рукавп широки и врло дугачки, посувраћенн, а изнутра докле је посувраћено од црвепе је чохе, опточено срманнм ширнтом; по чоси пгљоке испрешиване у облнку крстова, а нвпцом јој кнте од иамука. Неда се облачн нред иама. Стнд јој ие даде да обуче крстове до тела; но иоврх кошуље. Навуче зубун. Леђа су му украшена црном свилом, али тако рађепо, те личи на рад наших „чунаваца*4. Опаса се „појасом“, тканицама, иа „коланом“ (куповннм), извезепим златом. Сад опаса „утарку“ (у околшш Нпша кажу вутара); а та утарка; најлепши посао којм сам до сада впдела да су нзрадиле руке пашпх сељанака. Сва од срме, извезепа крупно коласто, пскићена шљокама, те кад је према сунцу, пе може се у њу иогледати. Над иојасом „шамија“ (шарепа вунена махрама). На главу метну „крпу“ (дугачак дивно везен пешкнр) коју рашнри но плећима: на углу су јој, једне и друге страпе, прншнвенн новци и пранорци. Низ леђа јој је једна плстеннца, коју у Нишу зову коцак, овде коцељ; на крају коцеља је „пискуљ“ (кита).По коси се веле разликује жена од девојке: деврјка плете косу у једну плетеницу, жена у две. Подбради се Неда „преврзалником“ (опет везен пешкир); поврх преврзалника метну „ремен“ од белих сребрних новаца по белом ширнту, искнћен плавим и зеленпм нуцима, с крстом на дну. На ремен, испод браде, закачен је, и виси низ нрса ђердан с крстом па среднни, а тај је крст поткићен ситним сребрним новцнма. На руке метну плаве и зелепе гривне. На ногама су јој шарене вупене чарапе и од лака плнтке ципеле. — Како сн, Недо, сад убава! 0! како јој мило бн кад ч.у реч убава. У кућу уђе једно лепо момче. II оно је тако лепо обучено. -За свако парче његова одела питах како се зове— „Кожуља, гаће, џамадан, а ово је џубе, ово појас.“ — Поврх иојаса ово — кајиш? — Не кајиш: преиас. На кошуљи му јака сва пзвезена.