Delo

1П‘АК II ИРАВОСУЂЕ 849 малним приликама. Тамо је ова реформа први пут изведена као што смо виделн иод страним угицајем п на начелима нротестантског учења о браку. Доцнпје нак, све већма губећи свој углед у држави услед унутрашњих нолптпчких односа пационална црква није внше бпла у стању да новрати своје једном изгубљено право те је првобптна реформа само у неколико модификована. Међутим, н сами црквени представпнци ннсу оспоравалн грађанској власти нраво суда за брачне иредмете. У једном своме доста опширном сппсу (сО аиродгкбд тбџод >ј лнп а/.1ј(ре1ас) архпмандрит Фармакид је изложио историјски развитак црквеног учења и законодавства о браку на основу кога је нзвео закључак: „да брачни и бракоразводни предметн снадају у искључиву надлежност грађанске власти, и само та власт има поглавито право да издаје законе о браку.‘и Но ирп оцени познтивног брачног права у Грчкој не треба губити из вида да и поред незавидног положаја цркве у држави грчко законодавство ипак није баш сасвим искључило црквену власт из учешћа у расправљању брачннх спорова. Оно је управо само разграничило права између грађанске и црквене властп. Што спада у грађански део уступљено је грађанском суду, а што .је духовно остало је и даље у рукама црквене власти. Ог. Чед. Митровић. (Наставпће се) 11 Кургановт. о. с. стр. 375.