Delo

МИЛИЋЕВИЂ. КАО испитпвач народног живота 305 и на том путу бележио по штогод о народу, само није одмах објавио. Он сам каже за овај путопис: „Ово је заметак Кнежевпни Србији" („Годишњак“ Академије Наука, књ. IX, с. 257). 4. Путничка писма. — 1 Од Зворника до Нрушевца. У Београду, 1865. — Етнолошка је грађа: опис народне ношње у Подрињу (с. 42—44); одређивање границе источног и јужног дијалекта (44); кућа у ужнчком округу (53); ужички шеретлук (61—65); хајдучија у ужичком округу (65); сабор у манастиру Клисури на Моравпцп и обича.ј тужења за покојницима на сабору (82). 5. Нешто о Васојевићима. „Гласник Српског Ученог Друштва“, књ. ХХИ, 1867. Стр. 67—70. — Како је постао овај чланчић о Васојевићима, каже сам ппсац: „...дођоше ми неки нознаници, те од њих разабрах за штошта о њиховој постојбини“. Ту су сасвпм кратка саопштења о тадашњим економским н политичкпм прнликама у племену Васојевићима (и под Турцима и у Црној Гори) н саопштава неколико података о пореклу Васојевића, о радовпма и о њиховпм славама и о језику. 6. Живот Срба сељака. 1. „Гласник Сриског Ученог Друштва“, XXII, 1867. Прештампано и засебно. — Ову је збирку писац поделио на два већа дела. I Година у селу у Србији, ту се наводе као деловн годпне по народној подели: Часни пости; од Васкрса до Петрових поклада; Петрови постп; од Петрова-дне до Госпођпнпх поклада; Госпођинн постн; од Велике Госпође до Божићнпх поста; Божићни постп; Божић; Месојеђе; Бела недеља. У сваком се од ових одељака казују разна народна веровања или празноверпце и понеки обичај, који се односе на то годишње доба. 5' одељку о месојеђама нрича се и о свадбама, и ако се свадбе не држе само у то доба године. На крају овог првог дела се без икака ирелаза и без засебног натписа одмах говори о „сељачком руху“ у Србији, па затим даље о кући н о некпм домаћпм обичајнма и празноверицама. Све је то уоиштено, као да се односи на целу Србију, ма да је Милићевић већ тада могао знати, да у то.м ногледу има знатних разлика по разним деловпма Србије. Други се део те збирке зове: II Чинп, бајања п други народни обичаји „од колевке до мотпке“. Ту се саоишавају у појединим] тачкама у ствари готово само празноверице о рођењу, у болестнма итд. до с.мртп. За већипу од њих је означено, и из кога су краја, алн није за све. Као што се внди, главна су садржипа ове збирке народне Дело, књ. 49. 20