Delo

МИЛПЋЕВНЋ КАО ИСПИТИВАЧ НАРОДНОГ ЖИВОТА 311 <5ар, јер се најпре описују опширно све припреме за славу, па затим само слављење редом по данима. Обичај се описује у главном онако, какав је у Шумадији (премда то није нпгде напоменуто), те би ту дакле било по трећи пут објављено оно што је раније већ у два маха штампано. Али је ипак та ранпја грађа овде прилично попуњена и подацима из другпх крајева Србије (и нешто изван Србпје), који су свуд и означени. 2. Преслава. Ту се описују само главнији обичаји п наводе здравице. II Општинска слава. 1. Крста (крстоноше). Наводи обичаје на неколико страна. Ту описује и „свештање масла“. 2. Заветнне. Нзлаже како оне постају и описује обичаје. Ту помиње и „Водиц.у“. — 3. Црквена слава. Описује укратко. Саборе код манастира само помиње. — 4. Школска слава (св. Сава). 12. Јурмуса и Фатима. Прича о ослобођењу шест округа 1832—1834. У Београду, 1879. — У овој нриповетцп описује се на стр. 16—22 обред сечења колача иа слави у селу Мозгову, у алекспначком Поморављу. 13. Село Злоселица и учитељ Миливоје. У Београду, 1880. — Од етнолошке садржине има ово неколико чланака. „Зашто се деле задруге“ са једнпм згодним прпмером (стр. 276—285). „Историска свест у народа“, где се исказује мисао о губљењу историских иредања у народу услед ширења књиге (285—287). „Свечаници“, где има нешто мало о велпком броју празника код сељака (295—300). „Умирање п подушја у селу“ (300—307). Ту је мало новога према ономе што је већ речено у „Животу Срба сељака“ (у обе збирке). „Псовке и псовање“, за које мисли, да су нам дошли од Турака а и од Маџара (307—309). 14. С Дунава над Пчињу (листићи из Дневнпка). Годишњица Нпколе Чуиића, књ. IV, 1882. Пма п засебно штампано. — Овај је путопис подељен овако. I од Београда до Зајечара. II Од Зајечара до Ппрота. III Од Пирота преко Мицура до Видлича. Овде одређује писац област пределима Загорју и Торлаку и казује разлику између Загораца п Торлака у ношњи. Говори и о пределу „Шопском“. (242—243). Даље се мало више задржава на Црповунцима на Старој Планини, на Голаку и Пасјачи. Описује њпхово бачпјање п нзрађнвање спра качкаваља. (246 —249). IV С Видлича до Суковске Свете Богородпце. У ииротском пољу помпње укратко неколике „могиле“ (261). V Од Церева Дела до Власпне. Казује нешто мало о ношњи и о говору у Црној Травп (276). VI Од Власнне ua Пагарпцу до Врање.