Delo

80 Д К .1 0 је ефикасност иод нитањем, могло бп се конструисати на тај начин што he се pehn да су министрп, који су остали ua власти иосле извршеног државиог удара, учиннлн новреду Устава на тај начнн што нису далн оставке. На тај начин бн се дала конструисати једиа министарска одговорност за све владаочеве акте у огпите. Та министарска одговорпост бн бнла у овом случају одговорност за крпвичпо дело пзвршено нечињењем. Недајућн оставке после једног владаочевог акта којим овај и формално п матерпално вређа Устав, министри би печнњењем извршплп два крпвична дела, једну формалну повреду Устава због тога што ностоји један Краљев акт који ннсу потиисалн п матерпално, ua тај начин што тај акт својом садржином вређа уставне одредбе. Међутим изгледа да ова гарантија није довољно јака због два разлога. На првом месту мпннстри се могу увек бранптп да нису знали да he Краљ издати један такав акт. Друго, не ностоји ништа одређено у погледу тога у ком року министри треба да даду оставке. Извесно би се морало узети за моменат кад су министри дужни да поднесу оставке време непосредно пошто су за Краљев акт сазнали. Повреде Устава које може сам министар учинити дају се поделити на новреде Устава пзвршене чнњењем и повреде Устава пзвршење нечпњењем. Повреде Устава извршене чињењем у ово.м случају представљају самосталну министрову радњу супротну изричним уставнпм прописима. Повреда Устава нечињењем у овом случају представља пропуштање, у року у Уставу одређепом, једног акта чије предузимање Устав изрично додељује мпннстрима у надлежност. Министрова повреда Устава може се односити или на повреду прописа о унутрашњем делању управе, или се може тицати повреде прописа о уставним правима грађана, и Устав нарочито истиче од свих иовреда Устава иовреду уставних права српских грађана. Једна повреда н прописа о унутрашњем раду егзекутиве и повреда прописа о уставнпм правима српских грађана могла би се на тај начин конструисати, кад би се претпоставило да министар. издајући просту наредбу о нечему о чему Устав захтева указ, повреди садржином наредбе једно грађанско уставно нраво. Код повреда Устава које је министар самостално учинио тешко би било у већинн случајева одредити да ли је министар извршио баш повреду Устава или само повреду закона. У највише случајева министар може бити окривљен за