Dositej Obradović u Hopovu

пен дете

пе

124 Доситеј Обрадовић у Хопову

калуђери се одаше разврату, манастири се грдно задужише, монаси почеше трговати, а у трговању и варати. У пуном јеку је идијоритмија нарочито у ХМ веку. За скоро све знаменитије манастире може се доказати, да су имали своје доба идијоритмије. Тек. у другој половини ХУПТ века се почеше светогорски манастири враћати опет ошштежитију.%) Али има их

још п данас који се држе идијоритмије.3)

Кад је у Фрушкој Гори укинуто општежитије, није познато. Везе су Хоповаца са (в. Гором, особито са Хиландаром, биле у ХУП веку доста живе.=2) Идијоритам је могао или непосредно или преко других. наших манастира па Балканском Полуострво доспети п до Фрушке Горе. Само каде Год. 1654 је писао јерођакон Пахомије у манастиру Дајонпспјату на Св. Гори триод „благословетем и вебм тљшанјем и иждивенем прфподобнаго отца обшаго доуховника светогорекаго кур Ореста „еромонаха, ложе и посла Вњ своп ем5 монастирњ глаголеми Хопово... †доушеспасителн о ползв обшетжителитм братјам “ .16) Ако је овај јеромонах Орест. који је већ 1648 г. у Хиландару!) био добро обавештен о братији својега пострига, и ако овде реч „обшежителинми“ има своје

5). 0) идијоритмији говори Меуег ]. нарочито на етр. 58. Соколовљ |. е. 889.

++) То су Лавра, Ватопед, Ивирон, Пантократорос, Кееропотаму, Дохиариу, Филотеу и Ставроникита. Н. беџег | с. стр. 85. Овај немачки научник вели даље на истој страни ове књиге: „Оле ТФогтћубије егзећет ај5 ете сезппде Кеакпоп Чезв аб териђИКкатшвећеп, ееће ћеПетвећеп Сејзћез сестеп да=

с. на разним местима,

"амашвзеће АттоКтајел а Аег Тештепе ппа Ођегађее.“ Калуђери

који живе у идиоритмији интересују се за науку и књижевност, у њих је развијено осећање за народност, патријотичнији су и напреднији (стр. 59).

+5) Види Записе Љ. Стојановића брр. 1051, 1114, 1426.

1502, 1508, 1650.

5 Љ. Стојановић, Записи бр. 1502. 47) Записи бр. 1428.

| 1 1 | | ЈЕ | || ЊЕ ЈЕ |