Dositej Obradović u Hopovu

Глава У Монашки устав у Хопову 15%

слати даље, у други манастир, где се исто тако чинило. Ко би то пропустио, на пр. не би назначио у циркулару кад је стигао у манастир, или би га преко одређеног времена задржао, или га не би у своју „коперту“ завио него би га отворена послао даље, тога бп митрополит оглобио с 12 Форината у корист школске касе. Митрополит је одредио и правац којим треба да пде циркулар: из Раковца у Беочин, из Беочина у Прибину Главу, па онда редом у Дившу, Кувеждин, Шишатовац, Бешеново. Јазак, Врдник, Хопово, Гргетег, Ремету, Крушедол; из Крушедола је ишао циркулар у село Крушедол и преко Голубинаца, Војке и Добановаца у Фенек. Фенечки игуман га је под. својом ковертом и печатом повратио У резиденцију.

(Осим досад поменутих чиновника беше у манастиру још кључар, трапезар, тостилни“, болничар. портар п пконом.

Кључар је држао кључеве од свих просторија у

којима је било стоварено и опремљено градиво потребно

за живљење (за јело п пиће). То је био унутрашњи пили кућни економ. У монашким правилима се кључар нигде не помиње, него једном, и то мимогред (чх. 92),

споменут је дохијар. Дохија се у Св. Гори зове одаја у коју се оставља и чува сваковрсни смок.5!) Према том је дохпјар чиновник који чува и издаје виктуалија и држи од свега кључеве, те су га стога наши калуђери прозвали кључарем.“)

=) Монах Сава Хиландарац, Света Гора, стр. 92. Према томе је погрешно што се у Тумачу д-ра Ж. Миладиновића на стр. 444 и 458 дохијар тумачи као духовних.

52) Шта су биле дужности кључареве, види се из ове наредбе у Крушедолском Саборном Протоколу (р. 1518): „Аључар да има своју службу добрје извршивати и на всему позор имати, како унутра, тако и на пољу, на башчу, на амбар, на жито и на 306, да се что не уквари; на чардаке и кукурузе, на ракиџиницу и пециву, на брашно и мјешаоницу, на судове винске, чаброве, каце, на вино, ракију — без архимандритова и намјесникова знања да не има начети; на купуси хомину „