Dositej Obradović u Hopovu

“.

="

Глава 11 Раздор у Хопову (0

Тако је у борби прошла јесен а скоро превалила и зима. Немпр и незадовољство беше велико, али није излазило изван зидина манастирских. Али је најзад морало доћи до прелома. Још неколико сукоба, и ствар изби на јавност.

Братеки сабор пошље 20 јануара Антонија на Живачку бару ради рибе. Теодор се не беше вратио пз Пакраца (о чему је била реч). А када је тога дана дошао с пута и чуо о чем се ради, рече: „Ја ћу тамо ићи“. Оде на бару, с баре у манастир Фенек,

з Фенека у Земун, и тек се после седам дана вратио у Хопово. Кад је после дошло до тужбе, бранио се Теодор, да је па барп био лед (те је, ваљда. због тога морао дуже чекати на рибу); узео је рибу и послао у манастир, а сам је преко Фенека отишао у Земун и однео пшемо Марку „штотриктеру“, у којем та епископ Софроније моли, да му набави неке ствари из Београда. А није истина, брани се још Теодор, да има у Земуну рода, како га обеђују.

Приближивао се празник ев. Теодора Тирона, којега манастпр Хопово слави. Пред празник на братском сабору се братија обично о свему договоре. Теодор је у разговору питао архимандрита, ко ће с њим (с Теодором) ићи да зове Њих Екселенцију на славу. Захарија је само нешто простењао --– а то му је бпо обичај, кад му што није право. На братеком сабору 18 Фебруара договорили су се, кега ће звати са стране на празник. Братија су мислила: „Како смо досад имали обичај, тако и сада. Прво Г. Архиепископа, тако п проче монастирске приложнике и свете монастире“. Архимандрит онда на сабору нареди намеснику, да спреми све што треба за славу, како ће госте дочекати, а Антонију и Мојсеју, да иду да позову митрополита на празник и да узму у Варадину и Карловцима све што је од потребе. По дојакошњем обичају наредио јем осталој братији, шта ће бити чија служба, на пр. ко ће госте дочекивати, ко ће кухину надгледати.

сар ноар За а: = ду ЛАНА дни АВР ОРЕДИЈ

са н“ <= ~=иозвбачаа волова а атсисајг:. =... „ава авнја алеја. ~ саљ

сар Прива"

авва сл о. - и